?به نام خدا
“پرستار، فرشته‏ رحمت براى بیمار است”( رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از پرستاران‌ ۱۳۸۳/۰۴/۰۳)
پرستار، بهترین همدم روزهای سخت است و بدون شک هر شب یک بیمار با همراهی مهربانانه دست هایی گذشته که تفسیر بی نهایت فداکاری ، صبوری و نوع دوستی اند.
تیمارداری از بیماران، رسالت سنگینی است که در تقدس و ارزشمندی آن، رسول اکرم (ص)، پرستار را همنشین ابراهیم خلیل ا… در قیامت می داند و ازخود گذشتگی سپید پوشان این عرصه را به شکیبایی بی‌پایان حضرت زینب(س) گره زده اند.
?قطع به یقین، تعیین روز میلاد دُرّ گرانبهای دریای مهر و عطوفت، حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار، ادای احترام به عزیزانی است که برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به جامعه، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.
?اهتمام و جدیت پرستاران و سفیران سلامت در یاری رساندن به خلق غیرقابل انکار است و در شرایط کنونی و با وجود شیوع ویروس قرن که یکایک افراد جامعه را به نوعی درگیر کرده، بیش از همیشه ملموس و مبرهن می باشد، بر هیچ کس هم پوشیده نیست که این همراهی ها و دلسوزی های مجدانه، بار آلام بیماران کرونایی را که به دور از خانواده در بخش های مختلف بستری می شوند، به شدت می کاهد و روند درمان بیماری را شتاب می بخشد.
?اینجانب روز میلاد فرخنده عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) را به همه مردم عزیز استان تبریک عرض نموده، با مغتنم شمردن این فرصت، از زحمات حدود ۳ هزار پرستار و کمک پرستار و بهیار شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان که به عنوان ستون های اصلی درمان، شبانه‌روزی و مشفقانه به بیماران و دردمندان خدمت می کنند، قدردانی می کنم و از آستان حضرت حق برای این قشر زحمتکش، عافیت، سلامت و عاقبت به خیری مسئلت دارم و آرزومندم این خادمان صبور با عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام وظیفه خطیر خود که کمتر از طبابت نیست، موفق و منصور باشند و لبخند سپاس بیماران، رضایت خداوند تبارک و تعالی را برای آنان به ارمغان آورد.
?امید که همه ما بتوانیم با تمکین به موازین بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از برگزاری دورهمی ها به ویژه در شب یلدای پیش رو، در کاهش آمار ابتلا به کرونا مؤثر بوده، باری سنگین از دوش زحمتکشان عرصه بهداشت و سلامت برداریم.
?حمید ملانوری
استاندار خراسان جنوبی