مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: حدود یک میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به حوزه فرهنگ تخصیص یافته است که امیدواریم خروجی آن برای جامعه محسوس باشد.

 عباسعلی بهاری در نشست با جمعی از نویسندگان، ناشران و کتابفروشان استان به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال جاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اشاره کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با ابزارهایی مانند فیلم، کتاب و رسانه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی همچون هنرمندان و فرهیختگان برای جامعه الگوسازی کند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌ها لغو شده است عنوان کرد: با این حال تلاش شده تا هفته کتاب و کتابخوانی همچنان پرشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال مشارکت سرمایه‌های اجتماعی است گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با ۱۲۰ انجمن و مرکز فعالیت فرهنگی و هنری بعد از استانداری و فرمانداری‌ها، بیشترین تعداد مراکز مردم نهاد را دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکثر امور خود را به این انجمن‌ها سپرده‌اند و پیگیری‌هایی که توسط این مجموعه‌ها انجام می‌شود، موثرتر و مفیدتر است.

وی به آسیب‌های بررسی شده توسط دفتر امور اجتماعی استانداری اشاره کرد و گفت: بسیاری از این آسیب‌ها ریشه در حوزه‌های فرهنگی دارد و امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی این سمن‌ها و مجموعه‌ها بخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب کاهش آسیب‌ها شود.

بهاری همچنین برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تهیه مستند و فیلم با هدف کاهش آسیب‌ها و تقویت بنیان‌های فرهنگی استان اعلام آمادگی کرد و گفت: فرمانداران نیز مکلفند با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در حوزه‌های فرهنگی همکاری داشته و فرهنگ را اولویت مباحث کاری خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب از سه کتابفروشی فعال طرح پاییزه کتاب در بیرجند نیز بازدید کردند.

هفته کتاب همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبان آغاز شد.