#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: دیروز برای دومین بار در تابستان امسال مصرف برق در خراسان جنوبی رکورد زد.

 

دادگر گفت: با افزایش بی سابقه دما در استان، دیروز رکورد مصرف برق استان شکسته و بالاترین میزان مصرف در ۲۰ سال گذشته ثبت شد.

او گفت: دیروز مصرف برق استان در ساعت ۱۳ به عدد ۳۰۲ مگاوات و در ساعت ۲۲ به عدد ۳۱۸ مگاوات رسید که این عدد تاکنون در استان بی سابقه بوده و نسبت به بیشترین میزان ثبت شده پارسال، حدود ۴ درصد رشد داشته است.

دادگر گفت: آخرین رکورد ثبت شده مصرف برق استان در ۷ تیر امسال ساعت ۱۰:۴۵ صبح معادل ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰:۴۵ شب، ۳۱۳.۵ مگاوات بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: علیرغم افزایش محسوس دمای هوا و به تبع آن افزایش بی سابقه مصرف برق، شبکه‌های برق در استان در وضعیت پایدار قرار داشته و تاکنون هیچ گونه خاموشی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.

او گفت: استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم مصرف نظیر اس ام دی‌ها و ال‌ای دی‌ها، تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ و ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان بر روی کولر‌های آبی از جمله ساده و کم هزینه‌ترین روش‌های مدیریت مصرف است.