#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کارکنان بهزیستی مظهر اسم “جبار” خدا یعنی بسیار جبران‌کننده هستند و کمبودها را پر می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت‌های متعدد و پراهمیت به بهزیستی سپرده شده و خدمت به جامعه هدف توفیقی از سوی خدا است که باید آن را قدر دانست.

وی افزود: جا دارد که کارکنان بهزیستی در این توفیق خدا را شکر کنند زیرا در ادعیه هفته که از امام زین‌ العابدین (ع) رسیده، یک قسمت از دعاست که «خدایا عمر من را در رضای خودت به‌کار بگیر» و کارکنان بهزیستی این توفیق را به‌دست آورده‌اند که فرصت ارزشمندی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان دو نوع نیاز و لذت دارد گفت: نیاز فرد ضعیف که به همکاری محتاج است از نوع مادی محسوب می‌شود از جمله نیاز مالی، علمی، مشورتی و دارویی اما در طرف مقابل یکسری نیازهایی است که نیاز روحی و معنوی بوده و در فطرت انسان است.

وی تصریح کرد: وقتی خدمتی را به فرد یا جامعه ارائه می‌کنیم در واقع نیازهای روحی خودمان برآورده شده و کار کارکنان سازمان بهزیستی نیز با وجود شغل بودن از این گونه اقدامات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حتی اگر کمک به دیگران شغل باشد باید قصد قربت کرد و از این خدمت لذت برد گفت: لذتی که از کمک به دیگران نصیب انسان می‌شود، ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.

وی افزود: وقتی در بدن قسمتی آسیب می‌بیند، همه عناصر بدن بیشتر توجه خود را به آن قسمت می‌گذارند تا آن آسیب جبران شود و در نظام اجتماعی نیز باید این گونه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در هر قسمتی، کمبودی در افراد جامعه شکل می‌گیرد باید جبران شود و دارو، مشورت و نیاز مالی در برخی افراد به‌وجود آید باید سایر افراد جامعه آن را جبران کنند؛ در دین نیز این گونه است که برای انسان‌ها خدا وجدان داده و در شریعت آن را تایید کرده و اجری که در این باره قرار داده است.

وی گفت: وقتی پدر یا مادری زمینگیر می‌شود، فرزند باوفا آن را جبران می‌کند، همان گونه که زمانی این فرزند در خردسالی ناتوان بود، والدینش او را جبران کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: لذا باید از کار در بهزیستی و لحظه‌ای که از نوزاد شیرخوار تا به فرد کهنسال خدمت می‌کنید، لذت ببرید.

وی افزود: در مقابل غرب را ببینید که در مواجهه با جامعه بشری چقدر زشت برخورد می‌کند، زنان و کودکان را می‌کشند و آواره می‌کنند، کودکان در کشورهای اروپایی ناپدید می‌شوند یا در کوهستان یخ می‌زنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی و تعدد فعالیت‌های بهزیستی گفت: خدماتی که این نهاد ارائه می‌دهد از بدو تولد نوزادان در شیرخوارگاه‌ها تا افرادی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند را در بر می‌گیرد.

حسن شرفی افزود: برخی برنامه‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود که اولویت آن آگاه‌سازی و پیشگیری است.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی اظهار داشت: نیروهای تخصصی در اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری بینایی را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: همه کودکان سه تا پنج سال در این طرح غربالگری می‌شوند.

وی با بیاین اینکه مشاوره‌های ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های غربالگری نیز از خدمات بهزیستی است افزود: غربالگری شنوایی هم با دستگاه‌های مجهز که در اختیار بهزیستی قرار دارد برای نوزادان از بدو تولد انجام می‌شود.

شرفی بیان کرد: برنامه اصلی بهزیستی اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف است تا به جای حمایت‌های موردی، مددجویان با اعتماد به نفس خودکفا شوند.