مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و دبیر ستاد زکات استان گفت: همزمان با عید سعید فطر تعداد ۱۳۶۴ پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره دراستان از سوی این نهاد برپا می شود.
رضا سلم آبادی ضمن تبریک فراررسیدن عید سعید فطر به مردم روزه دار استان اظهارداشت: از این تعداد ۲۷۳ پایگاه در مساجد ومصلی های نماز عید فطر، ۲۲۸ پایگاه درمیادین ومعابر اصلی شهرها و ۱۳۷ پایگاه درمراکز نیکوکاری،۴۵۹ پایگاه شورای زکات روستایی و ۲۶۷ پایگاه توسط موسسات خیریه وجوه زکات فطره روزه داران گرامی را جمع آوری می کنند.
سلم آبادی با بیان اینکه براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است،افزود: به‌ منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع خواهد شد.
وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل سازمان‌های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع‌آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال نیز با برنامه ریزیهای جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی، مراکز نیکوکاری در سطح استان با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری خواهند کرد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این اقدام در خدمت رسانی به نیازمندان و خانواده های تحت حمایت بسیار موثر بود و مردم خیر استان با توجه به شرایط بوجود آمده در خصوص بیماری منحوس کرونا، نیز می توانند با شماره گیری #۵*۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کنند و کمیته امداد زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده را در اسرع وقت در بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد کرد.
وی از خیران و نیکوکاران که درطول ماه مبارک رمضان و درطرح های مختلف این نهادشامل اطعام و افطاری،سبدغذایی، حامی یابی طرح ها، مفتاح الجنه وغیره کمک هایی به مددجویان تحت حمایت و محرومان داشته اند قدردانی کرد.