مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون جدید مجلس شورای اسلامی پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه می‌شوند و برای دیگر دهک‌ها نیز رقم کاهش یافته لذا دهک دهم بیشترین سهم پرداختی را دارد.

اربابی با تاکید بر اینکه هزینه‌های دولت برای کمک به بیمه شدن مردم در همه دهک‌ها افزایش یافته است گفت:بر اساس کد ملی، افراد مشمول دهک‌های پایین ثبت سامانه شده‌اند و سهم دولت هم پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۱ پرونده زوجین نابارور به بیمه سلامت ارجاع و در این زمینه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی پرداخت شده است.

علی اربابی روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح اقدامات بیمه سلامت استان در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت اظهار کرد: در این مدت ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی – درمانی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی دربخش خصوصی توسط بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده‌ است.

وی عنوان کرد: مادران تا سن ۴۹ سالگی و مردان بدون محدودیت سنی می‌توانند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند ضمن اینکه بیمه درمانی مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی بر اساس آزمون وسع بدون الزام شرط خانوار انجام می‌شود زیرا حمایت از زوجین نابارور و مادران باردار از تکالیف قانونی بیمه سلامت است.

۷۵۱ زوج نابارور خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

وی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای از نظر ساختار حاکمیت کشور مهم بوده لذا به هر روش ممکن باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود تا از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند اظهار کرد: تاکنون ۴۷۵ هزار نفر در خراسان جنوبی از طریق بیمه سلامت بیمه شده‌اند که بیمه ۸۵ درصد این جمعیت رایگان بوده و حدود ۴۵۰ هزار نفر از این تعداد، جمعیت روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی برای دهک های اول تا سوم مشمول حمایت دولت است عنوان کرد: پوشش‌ بیمه‌ای در خراسان جنوبی تقریبا تکمیل شده از این رو تعداد معدودی مشمول این شیوه بیمه شدن هستند.

اربابی همچنین گفت:در بحث بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکنون در استان بیش از ۱۰ هزار نفر نشان‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۱گونه بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه ثبت شده است اضافه کرد:برای مابقی بیماری‌ها نیز اگر فرد بیمار فاکتور ارائه کند، هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال هزار و ۵۶۱ سند اخذ و حدود ۲۵ میلیارد تومان به حساب بیماران پرداخت شده است.

وی یادآور شد: آن دسته از افرادی که نوع بیماری آنها در سیستم ثبت شده به طور خودکار پرداخت می شود.

اربابی با بیان اینکه در بخش خصوصی معوقه‌ای نداریم گفت: در بخش دولتی هم برای بستری در بیمارستان‌ها تا پایان سال گذشته مطالبات تسویه شده و معوقات موارد سرپایی تیز تا فروردین امسال پرداخت کردیم لذا عقب افتادگی نداریم.

وی تاکید کرد: در این راستا تا چند روز آینده نیز در بخش دولتی مبالغی پرداخت خواهد شد تا منابع کافی برای تامین هزینه ها وجود داشته باشد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور