?استاندار خراسان جنوبی گفت :آزادگان در دوران اسارت و بعد از آزادی، نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.
معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه دیدار جمعی از آزادگان خاطرنشان کرد: در زمانی که جمهوری اسلامی، تشکیلاتی نوپا بود و حتی تجهیزات و امکانات خاصی برای مقابله با دشمن نداشت، اقشار مختلف مردم برای دفاع از کیان میهن، اعلام آمادگی کردند و حضور در جبهه را وظیفه ملی و مذهبی خود می دانستند.
?وی ادامه داد: آن زمان، کسی برای جلب مادیات یا استخدام و کسب مقام و جایگاه در جبهه حضور پیدا نمی کرد بلکه همه خالصانه و برای رضای خدا، جان خود را هدیه می کردند.
?استاندار با تأکید بر ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از خلأهای جدی ما این است که نتوانسته ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.
?معتمدیان تأکید کرد: وظیفه همه ماست که خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را مکتوب کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم.
?وی ادامه داد: سختی ها و مرارت هایی که شما عزیزان در دوران اسارت تحمل کرده اید، اصلاً با آن چه در کتاب ها و فیلم ها به تصویر کشیده شده، قابل قیاس نیست و هیچ کدام ما که آن شرایط را درک نکرده ایم، هرگز نمی توانیم آن فشارهای روحی و روانی را تصور کنیم.
?استاندار در این نشست صمیمی، ضمن استماع مشکلات و خواسته های آزادگان، طی تماس تلفنی با عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، موارد مطرح شده را منتقل کرد و برای طرح موضوعات در کمیته های مرتبط و پیگیری آنها، از وی قول مساعد گرفت.
?شایان ذکر است : جمعی از آزادگان شهرستان بیرجند به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور با استاندار خراسان‌جنوبی دیدار و گفتگو کردند