فرماندار سربیشه گفت: امسال ۳۰ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان اعتبار از محل منابع مختلف به این شهرستان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

محمد محمدی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سربیشه که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: از این مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی، ۹ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان اعتبار حاصل از صادرات نفت و ۱۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبارات توازن است.

وی گفت: از محل این اعتبارات ۱۳۶ پروژه خدماتی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در شهرستان اجرایی خواهد شد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر بیشترین اعتبارات در حوزه آب شرب، راه و بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

فرماندار سربیشه اضافه کرد: با توجه به اهمیت حوزه ارتباطات و رسانه برای این بخش نیز اعتبار مهمی پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص اعتبار تحول مهمی در این حوزه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات توزیع شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قول‌های مساعدی برای توسعه زیرساخت‌های مرز ماهیرود از محل منابع استانی و محلی هم داده شد که امیدواریم با تحقق این وعده‌ها در حوزه توسعه صادرات مرز ماهیرود شاهد تحول چشمگیری باشیم.

محمدی گفت: سهم شهرستان سربیشه از کل اعتبارات استان حدود هفت درصد است و امیدواریم در اعتباراتی که در آینده به استان ابلاغ می‌شود، سهم شهرستان نیز دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات شهرستان براساس اولویت‌ها هزینه خواهد شد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست همه توان خود را برای جذب حداکثری اعتبارات ملی به کار گیرند.

فرماندار سربیشه بر نظارت مدیران دستگاه‌های اجرایی به هزینه‌کرد اعتبارات تاکید کرد و گفت: بودجه دولت محدود است و باید اعتبارات در محل‌های تعیین شده و اولویت‌دار هزینه شود.

مرکز شهرستان سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری بیرجند است.