اولین وبینار علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بیرجند برگزار شد.

این وبینار با موضع تبیین نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقریب مذاهب و مقابله با جریان‌های افراطی به صورت نیمه حضوری برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان گفت: در این وبینار ۳۰ نفر از علمای شیعه و سنی به صورت حضوری و ۱۰۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرحضوری مباحث جلسه را زیر نظر استاد عبدالحسین خسرو پناه دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: هدف ما این است که همچون سردار سلیمانی تلاش خود را در برای وحدت امت اسلامی به کار گیریم و در راه ایشان قدم برداریم تا بتوانیم با الگوگیری از ایشان به وظایفمان عمل کنیم.

مولوی عاشوری از اساتید حوزه علمیه اهل سنت استان با تاکید بر محبوبیت سردار سلیمانی و مکتب وی در ایران و جهان گفت: شهید سلیمانی خدمات زیادی به ایران و جهان اسلام ارائه  کرد که در این راه برایش شیعه و سنی تفاوتی نداشت .

وی با تاکید بر جایگاه انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام افزود: با وجود مشکلات زیاد بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی که از سوی دشمن برای کشور ما به وجود آمد، اکنون جایگاه ایران بسیار خوب است و  در بیداری جهان اسلام و صدور انقلابمان به سایر کشور‌ها موفق عمل کرده است.