امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز مساله فلسطین و اسرائیل به مهمترین موضوع عالم بشریت تبدیل شده است و ایستادگی حق در برابر باطل را نشان می‌دهد.

 حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: جنایات جنگی و وحشی‌گری آمریکا و اسرائیل در دنیا و از طرفی شکست رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی اذهان مردم دنیا را به‌ خود مشغول کرده است.

وی بیان کرد: از ۷۵ سال پیش که مساله فلسطین پیش آمد و مولود نامشروع اسرائیل شکل گرفت تاکنون مساله جهان بشریت بوده اما در این سال‌ها بیشتر کشورهای اسلامی در خواب غفلت به سر برده و نتوانستند عمق مساله فلسطین را درک کنند.

خطیب جمعه بیرجند با اشار به فرموده امام خمینی (ره) که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود گفت: امیدواریم جنایات رژیم صهونیستی در غزه همه کسانی که در خواب غفلت هستند را بیدار کند.

وی افزود: مساله فلسطین و اسرائیل عرصه حق و باطل است لذا باید با تحلیل درست به خوبی در برابر آن موضع‌گیری کنیم و در این سال‌ها ایران اسلامی به درستی و آشکارا به مقابله با رژیم جعلی اسرائیل پرداخته است.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: ریختن هزار تن بمب روی نوار غزه که دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است و تخریب ۵۰ درصد منازل مسکونی و به شهادت رسیدن بیش از ۱۰ هزار نفر در این منطقه حکایت از بروز و ظهور حال خراب و بد جهان دارد، امروز جای مولای ما حضرت صاحب الزمان (عج) خالی است که به این نابسامانی‌ها پایان داده شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن به نفوذ در ایران و افکار جوانان امید دارد و دل بسته است تا بار دیگر سلطه خود را تثبیت کند اما این آرزو را به گور خواهد برد زیرا ملتی که طعم استقلال و آزادی را چشیده هرگز به سلطه مستکبران تن نخواهد داد.

امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم دشمن فرهنگ منحط و شیطانی خود را بر جامعه ما حاکم کند لذا با انتخاب اصلح و درست کمک کنیم حرکت قطار انقلاب با سرکار آمدن عده‌ای مزدور و نفوذی از حرکت باز نماند.

وی تصریح کرد: ترویج اسلام ناب محمدی تنها راه مقابله با فرهنگ مادی و استکباری و نیز بازگشت امنیت و آرامش به جهان است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: همه مشکلات و خرابی حال دنیا ریشه در فرهنگ مادی و استکباری و روحیه طغیان‌گری در مقابل حقیقت دارد که نمونه آن در تاریخ دیده می‌شود.

وی یادآور شد: همه فتنه‌های فرهنگی و جنگ اقتصادی و ترورهای دوران معاصر توسط مستکبران طراحی و اجرا شده لذا تا وقتی مستکبران وجود دارند، جهان بشریت به آرامش نمی‌رسد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: مستکبران با امپراطوری رسانه‌ای تلاش می‌کنند جنایات اسرائیل غاصب را دفاع از خود و مبارزه مردم مظلوم فلسطین را حرکت تروریستی جلوه دهند تا حقیقت به گوش مردم جهان نرسد.

وی افزود: تنها راه نجات بشریت از ظلم و ستم، ولایت‌پذیری خدا و اولیای الهی است لذا باید برای حاکم شدن این فرهنگ در جهان بکوشیم.