علی فرخنده  در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آنها به سال ۸۴ برمی‌گردد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه تالار شهر در بیرجند با هفت درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه مجتمع فرهنگی سربیشه با ۷۵ درصد پیشرفت است.

 

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان مصوب و بخشی از آن محقق شده است.

 

فرخنده با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ‌ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت پروژه‌های فرهنگی در استان شکل گرفته است، عنوان کرد: سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور