این گردهمایی در روستای تاریخی اصفهک و به میزبانی شرکت گردشگری خشت آبگین اصفهک برگزار گردید ، با حضور ۵۰ نفر از مدیران و صاحبان اقامتگاه ها ی بومی و نیز علاقمندان موضوع بوم گردی انجام شد . ‌
استانهای مازندران ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، تهران ، هرمزگان ، گلستان ، گیلان ، قزوین ، خراسان رضوی ، کردستان ، اصفهان ، یزد و کرمان در این دوره آموزشی نماینده داشتند.

در این گردهم آیی ، چهار کارگاه آموزشی در زمینه های اقتصاد و کسب و کار ( با تسهیلگری آقای محمود کریمی ) ، فرهنگی اجتماعی ( با تسهیلگری مشترک نیما آذری و افسانه احسانی ) ، زیست محیطی ( با تسهیلگری آقای سعید سلیمانی ) و میهمانپذیری و خدمات ( با تسهیلگری مشترک خانم افسانه احسانی و آقای هاشم طباطبایی ) برگزار گردید – همچنین خانم فرزانه سلیمانی در زمینه صنایع دستی و اقامتگاههای بوم گردی و نیز آقای صادق کاظمیان در زمینه نقش برند در اقامتگاههای بوم گردی سخنرانی نمودند . همچنین آقای کاوه منصوری ارائه ای درباره نحوه مرمت مجموعه تاریخی اصفهک به نمایندگی از مشاور عمارت خورشید داشتند . آقای خدابخش از بنیاد مسکن نیز توضیحاتی درباره پهنه بندی اقامتگاهها از حیث استانداردهای معماری و کالبدی ارائه نمودند .

در این گردهم آیی آقای عربی معاون گردشگری اداره کل میزاث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی حضور و سخنرانی نمودند . همچنین آفای بهبهانی رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس و نیز آقای صفایی بخشدار دیهوک و نیز آقای موسویان به نمایندگی از ژئوپارک طبس حضور و ارائه سخن نمودند .

گردهم آیی آموزشی اقامتگاههای بوم گردی ایران با هماهنگی با دفتر توافقهای ملی گردشگری (معاونت گردشگری ) و با استقبال و میزبانی مجموعه تاریخی اصفهک به نمایندگی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی انجام گرفت .

جا دارد از زحمات میزبانان اصفهکی از جمله آقای حسینی مقدم دهیار محترم و نیز آقایان محسن مهدی زاده و مصطفی یعقوبی که با روی گشاده از این مراسم استقبال کردند و به خوبی از گروه میزبانی نمودند و خاطره ای به یاد ماندنی به جا گذاردند و نیز از سایر مقامات استانی بالاخص آقای مهندس عربی معاون محترم گردشگری استان ، تشکر ویژه نماییم . همچنین تشکر ویژه ای به عمل آوریم از آقای هاشم طباطبایی مدیر اقامتگاه بارانداز فرحزاد که این همایش به پیشنهاد ایشان شکل گرفت و خود نیز در گردهم آیی آموزشی حضور کامل داشتند .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله