دف از سفرهای شهرستانی، دیدار با مردم ، آشنایی با مشکلات آنان و شنیدن مسایل و مشکلات از زبان مردم است.
?مردم انقلابی، سختکوش و قانع خراسان جنوبی، سرمایه ای ارزشمند برای مسئولین هستند.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نخستین روز سفر به شهرستان مرزی درمیان در جمع مردم شهر قهستان افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از روستاهای استان فاقد گاز هستند که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم به پوشش ۱۰۰ درصدی دست خواهیم یافت.
وی گفت: امسال همه شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند و دولت اعتبار ویژه ای برای اتمام پروژه های گازرسانی در استان اختصاص داده است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز جنس مطالبات مردم در روستاها و شهرها نسبت به گذشته فرق کرده و یکی از مطالبه های مردم در مناطق روستایی اینترنت پرسرعت است.
وی ادامه داد: این نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و محروم داشته است.
معتمدیان عنوان کرد: در پوشش مخابراتی، اینترنت، تلفن همراه و ثابت در روستاهای استان اتفاقات خوبی را تا دو سال آینده شاهد خواهیم بود.
وی گفت: در زمینه افزایش ضریب نفوذ در حوزه فرستنده های صدا و سیما نیز برای مناطق کمتر برخوردار استان برنامه های خوبی در دستور کار است چون اکنون ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق مرزی ما پایین است و کمک به مجموعه صدا و سیما از اولویت های اصلی است تا بتوانیم در یک زمان بندی مشخص وضعیت را سازماندهی کنیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از فلسفه های حضور تیم مدیریتی استان در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار شناسایی مشکلات و مطالبات مردم و تلاش برای رفع آنها است.
وی به برگزاری جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار و محروم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.
معتمدیان اضافه کرد: سال های قبل از انقلاب به دلیل نگاه ظالمانه ای که رژیم منحوس پهلوی به این مناطق داشته، عقب افتادگی های زیادی در مناطق مرزی و کم برخوردار وجود داشت.
وی با بیان اینکه اکنون وضعیت بهداشت و درمان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست گفت: طی این سال ها در حوزه بهداشت و درمان و رسیدگی به مناطق کم برخوردار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان سالهاست با کمبود آب و خشکسالی مواجه است اما در ماه های اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان هستیم که امید است بخشی از این کمبودها رفع شود.
استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در سومین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد.
حضور در جمع مردم روستای شیرگ ججگ، دیدار با خانواده شهید روستای فضل آباد، حضور در جمع مردم شهر قهستان، نشست با نخبگان و علمای شهرستان، بازدید از روستای فورگ، نشست با شوراهای اسلامی (شهرستان، بخش، شهر، بخشداران، شهرداران و دهیاران) و برگزاری جلسه شورای تامین از برنامه های روز نخست سفر استاندار به شهرستان درمیان است.
همچنین استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه از روستای ذکری بازدید می کند و در جمع مردم شهر طبس مسینا، روستای خیرآباد و شهر گزیک حضور می یابد.
بازدید از هنگ مرزی گزیک، دیدار با یک خانواده شهید در شهر گزیک و حضور در جمع مردم روستای اشک از دیگر برنامه‌ های سفر استاندار به شهرستان درمیان برنامه ریزی شده است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله