#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌ گذاری هوشمند، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مراکز تجمعی از مردم خواست؛ همچنان موضوع تهدیدات ابتلا به کرونا را جدی بگیرند.

جنوبی محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: هرچه پیشتر می‌رویم، ابعاد ناشناخته‌تری از ویروس کرونا پیدا می‌شود و حتی پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر عدم شیوع بیماری در مناطق گرمسیر و مبتلا نشدن افراد با سنین پایین می‌شد، الان رد شده است.

وی با بیان اینکه موضوع بیماری کرونا همچنان اولویت همه کشورهای دنیاست متذکر شد: همانطور که بارها عنوان شده زمانی برای اتمام کرونا در جهان نمی‌توان متصور شد لذا چاره‌ای جز این نیست که در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی بایدها و نبایدهای بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حتی در کشورهایی که کرونا را مهار کرده‌اند، آمار افراد مبتلا افزایش یافته است و دوباره محدودیت‌ها به طور جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی برخی مشاغل تصریح کرد: همه بازگشایی‌ها مشروط به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

تالارها فقط در شهرهای سفید اجازه فعالیت دارند

معتمدیان ادامه داد: به جهت پیگیری‌های متعدد صنف مربوطه مبنی بر بازگشایی تالارها، ستاد ملی به استناد کار کارشناسی صورت گرفته با بازگشایی تالارها مخالفت کرده است.

وی گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی، تالارها فقط در شهرهای سفید به شرط رعایت پروتکل‌ها و پذیرش ۵۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت دارند.

به گفته وی قهوه‌خانه‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های مصوب امکان بازگشایی دارند.

استاندار خراسان جنوبی از فعالیت دوباره کتابخانه‌ها به شرط رعایت ضوابط بهداشتی گفت و اظهار داشت: ستاد با بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی به صورت عام مخالفت کرده و فعالیت دوباره آنها را منوط به محدود و خاص بودن جامعه بازدیدکننده و رعایت پروتکل‌ها تحت نظارت کامل عنوان کرده است.

وی به بازگشایی دوباره مهدکودک‌ها به شرط رعایت دستورالعمل‌های مدون وزارت بهداشت هم اشاره کرد.

تیم‌های نظارتی در سطح وسیع فعالیت داشته باشند

معتمدیان ذکر چند نکته را در این فعالیت مجدد برخی مشاغل ضروری دانست و گفت: با توجه به شروع فعالیت برخی حوزه‌ها، تیم‌های نظارتی باید در سطح وسیع فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای پرخطر که با تردد بیشتر مردم مواجهند، بیشترین  تهدید را دارند یادآور شد: این واحدها نیاز به نظارت مستمر دارند.

استاندار خراسان جنوبی از دستور رئیس جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فراهم آوردن شرایط لازم برای تولید ماسک با قیمت مناسب‌تر گفت و از کمیته پشتیبانی ستاد مدیریت کرونای استان خواست؛ تدبیر لازم را در این زمینه انجام دهند تا تولید افزایش یابد و ماسک با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی درخصوص برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان هم گفت: از آنجا که آزمون دانشگاه‌های دولتی نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و از طرفی بیرجند در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری قرار دارد لذا تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونای استان بر این است که
آزمون‌های دانشگاه ‌آزاد نیز به صورت غیرحضوری برگزار شود.