مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: با شروع فصل سرما به‌طور میانگین هر شبانه‌روز ۳۰ معتاد کارتن‌خواب در مرکز سرپناه شبانه پذیرش و به آنان خدمات داده می‌شود.

علی عرب نژاد، در حاشیه بازدید سرزده از مرکز سرپناه شبانه معتادان بی‌خانمان، گفت: در شهر بیرجند یک مرکز سرپناه شبانه تنها برای مردان دایر است.

وی اظهار کرد: این مرکز در فصول دیگر نیز فعال است، اما استقبال معتادان کارتن خواب با توجه به سردی هوا در این روزها بیشتر است.

به گفته مدیرکل بهزیستی تعداد زنان بی‌سرپناه نیز اندک است که در صورت نیاز در مرکز کنترل و کاهش آسیب بهزیستی استان ساماندهی و نگهداری خواهند شد.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه برای پذیرش این افراد در این مراکز نیازی به معرفی نامه و مدارک نیست، تصریح کرد: این افراد بعد از ورود به مرکز حق استعمال مواد مخدر را ندارند و به آنان خدماتی برای کاهش آسیب همچون بسته‌های بهداشتی. شام، استحمام و صبحانه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت پذیرش در این مراکز از ساعت ۱۶ تا ۸  صبح روز بعد است، گفت: امسال ۸۵۰ میلیون ریال برای حمایت از معتادان بی‌سرپناه به مرکز سرپناه شبانه از سوی بهزیستی مساعدت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان از خیران و افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند دعوت کرد تا در موضوع درمان و کاهش آسیب اعتیاد یاریگر بهزیستی باشند.