مهدی ذبیحی حصار
زلزله بیرجند نشان داد که خیلی عقب مانده ایم…

زلزله سه شنبه شب ۲۳ آبان ماه که رخ داد، باز هم نشان داد که مدیران ، دستگاه ها ، نهادها و مردم ما واقعا هیچ اطلاعی از مدیریت بحران ندارند.

یک زلزله نشان داد که هیچ یک از مدیران احمدی نژادی استان، واقعا گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب نیستند و فقط ماهی خود را از برکه انقلاب می گیرند.

معنی ندارد یک زمین لرزه ۳.۹ ریشتری چنان بلبشو و هرج و مرجی در شهر بیرجند ایجاد کند که سگ صاحبش را نشناسد…

خیابان های اصلی شهر تا ساعت ها دچار ترافیک سنگین گردیده بود.

در پمپ بنزین ها صف های چند صد متری شکل گرفته بود.

و … این سه نقطه یعنی نمی توانم حرف های دیگر را بازگو کنم. یعنی خودسانسوری.

ایران عزیز ما شاید بتوان گفت در کنار ژاپن و کره زلزله خیز ترین کشور جهان است. اما مدیریت بحران ما حتا از کشورهای عقب مانده و جنگ زده ای مثل گینه سوریه عراق زیبمابوه کومور و … نیز عقب افتاده تر است.

به جرات می توانم بگویم ایران ما دارد تبدیل می شود به یک کشور عقب مانده منگل.

کشوری که نخبه هایش دارند گروه گروه مهاجرت می کنند و می ترسم چند سال دیگر ژن های باهوش مان همه جلای وطن کنند و ۴ تا عقب مانده بمانند و بشوند مدیران این کشور .

سالانه بین ۲۰۰ هزار الی ۴۰۰ نخبه از این کشور در حال مهاجرت کردن هستند . اگر کمی بازتر سخن بگدیم یعنی از ده سال پیش تا امروز حدود ۴ میلیون نخبه از این کشور رفته اند . می دانید سهم خراسان جنوبی از این رقم چه میزان است. یک درصد این رقم. یعنی ۴۰ هزار تخبه طی ده سال از استان ما رفته اند. خوشبینانه که نگاه کنیم یعنی جای آن ۴۰ هزار را ۴۰ هزار آدم معمولی گرفته است. شاید هم جای نخبه ها را آدم های احمقی گرفته اند و ما نمی دانیم.

در هر صورت اوضاع وحشتناک استان خراسان جنوبی نشان دهنده این است که ما در بخش مدیریتی که شامل مدیران ارشد دولتی، خصولتی، خصوصی، نهادها، سازمانها، نمایندگان مجلس، و … واقعا دچار کمبود شده ایم طی ۱۲ سال گذشته.

در هر صورت مهمترین و تاثیر گذار ترین مسئولین استان ، نمایندگان مردم در مجلس هستند و متاسفانه ما بیش از هر چیز دیگر ، در انتخاب این ها در سالهای گذشته کم کاری کردیم.

شفاف بگویم … نماینده ای که به جای نظارت و قانون گذاری و توجه به کمبودهای مردم؛ به فکر امتیاز گرفتن و گرفتن پست های مدیریتی از استاندار و فرماندار و مدیران استانی برای فعالین ستادیش باشد، فاتحه آینده فرزندانمان را خواهد خواند. نماینده ای که بیش از یک میلیارد خرج کند برای جلب نگاه مردم، باید امتیاز بدهد …

شفاف تر بگویم… بیائید به اصالت خودمان بازگردیم… این تازه به دوران رسیده هایی که در اخذ پست سیرمونی ندارند ، اهل معامله هستند. اگر واقعا دلسوز مردم هستند با یک پست معمولی هم می توانند مشکل مردم را باز کنند . نه اینکه چون پرویزی استاندار سابق به انها امتیاز نداد و مدیران خود را بر کار گمارد در پی حذفش باشند. بی گمان این جماعت با دکتر مروج نیز سر ناسازگاری خواهند گذاشت چرا که او هم مرد مستقلی است. او نیز نان دانش تجربه و اصالت خود را خورده است و به هیچ کسی امتیاز نخواهد داد.

پس برای تغییر از همین امروز برای اسفند ۹۸ کار کنید.

زیبنده نیست خراسان جنوبی مامن عشاق تتلو بماند…

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله