#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ثبت ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی و وقوع سیلاب اخیر در بسیاری از شهرستان‌های استان تاکنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: اطلاع‌رسانی به‌موقع و همکاری مردم در این سامانه که حدود یک هفته به طول انجامید و تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی باعث شد که شاهد کمترین خسارت با توجه به میزان بارندگی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در این مدت ۷۱ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله مشکل توسط نیروهای امدادی و عملیاتی استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اثر بارندگی زیاد شاهد تخریب قسمت‌هایی از ۶ واحد مسکونی خشتی گلی در استان بودیم که بلافاصله قبل از ایجاد مشکل، امدادرسانی صورت گرفت و افراد اسکان داده شدند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این فصل محصول کشاورزی خاصی در استان نداریم خسارت‌ها فقط مربوط به گل و لای باقی‌مانده از سیلاب است که مورد توجه جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

میرجلیلی گفت: در این مدت هیچگونه مسدودی در محورها و شریان‌های اصلی استان گزارش نشده و مسدودی‌ها مربوط به برخی راه‌های روستایی و عشایری بود که تعدادی رفع شده و تعدادی در دست اقدام است.

فعالیت سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد که هواشناسی نسبت به شدت بارندگی‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم ۲ روز گذشته از ورود توده هوای ناپایدار به استان و بارش برف و باران در اغلب شهرستان‌ها خبر داده بود.