?دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بهترین راهکار فرهنگی برای تعمیق حجاب، تکیه بر گفتمان هویت خانواده است.
سید مجید امامی با بیان این مطلب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده و ارائه و بررسی طرح زیست عفیفانه استان اظهار کرد: امروز چهار گفتمان حجاب اختیاری، قانون، رهاسازی و خانواده در موضوع حجاب با یکدیگر رقابت می‌کنند.
?وی با تأکید بر اینکه بهترین راهکار فرهنگی برای تعمیق حجاب، تکیه بر گفتمان هویت خانواده است، افزود: بدنه جامعه و خانواده با دو بال محله و مسجد باید به این اقناع برسد که فکری به حال آینده‌اش بکند و به این جمع‌بندی برسد که این وضعیت بی‌حیایی و برهنگی بنیاد خانواده را بر باد می‌دهد.
?دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه خانواده ایرانی به دنبال بقا و ماندگاری است، ادامه داد: در حوزه حجاب باید این خانواده را وارد میدان کنیم و به لحاظ گفتمانی باید رابطه و همنشینی مفهومی بین بقای خانواده، پوشش و حیا با تکنیک‌های افکار عمومی برقرار کنیم.
?امامی با بیان اینکه مفصل روی الگوهای فرهنگی خانواده کار می‌کنیم، اظهار داشت: برگزاری جشن فرشتگان، الگوی دختری، پویش من بابایی‌ام و پویش خواهری و برادری که باز تولید غیرت و مسئولیت می‌کند از جمله این اقدامات است.
?وی با اشاره به اجرای پویش خواهری و برادری همزمان با ولادت حضرت معصومه (س)، افزود: در زمینه حجاب و عفاف چندین برنامه با عناوین مختلف پیش‌بینی شده که از میان آنها می‌توان به پویش به رسم زینب (س)، جشنواره گوهرشاد، نخستین جشنواره ملی خانواده و فرهنگ عامه اشاره کرد.
?به گفته وی؛ در عرصه دانشگاه یکی از ایده‌های خلاقانه که می‌تواند موفقیت‌ آمیز باشد ایده خانه مد دانشجویی است که در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی هم می‌توان راه‌اندازی کرد.
?دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: به برگزاری رویدادهای نمایش لباس و فشن‌شو زنانه در استان‌ها در صورتی رعایت شرایطی(عدم فیلم‌برداری و تبلیغ آن) مجوز می‌دهیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور