علی فرخنده  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت  جذب اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در سال۱۴۰۱ و شش ماه نخست ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
براساس آمار منتشر شده، حجم اعتبارات در حوزه تملک فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۱۴۰۱ و شش ماهه اول ۱۴۰۲ به ۱۸۲ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال قبل با ۱۶۱ درصد افزایش همراه بوده، لازم به ذکر است اعتبارات در سایر حوزه ها تا فروردین ماه سال جاری نسبت به سال قبل افزایش ۳۲ درصدی داشته است.
علی فرخنده در این گزارش ضمن اشاره به بهره برداری خانه مطبوعات در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خانه فرهنگ در خراسان جنوبی  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی برنامه ریزی های پیش بینی شده در آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، گفت: «این رشد نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ و هنر است و ما باید با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، به ترویج فرهنگ اسلامی و مقاومتی در جامعه بپردازیم».
وی افزود: «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با هدف تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید»، تلاش‌های خود را برای حمایت از تولیدکنندگان فرهنگ و هنر در استان افزایش داده است».

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور