#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان در آینده نزدیک ارتقا می‌یابد و ساماندهی بخش‌های دیالیز، ارتوپدی، آزمایشگاه و پانسیون پزشکان بیمارستان این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

سید محمد موسوی میرزائیدر بازدید از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان انجام شد، درخصوص جذب و تخصیص پزشک متخصص به این شهرستان مرزی قول پیگیری داد.

وی گفت: از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داریم این موضوع را برای مجموع استان به‌ویژه شهرستان نهبندان پیگیری کند.

فرماندار نهبندان هم در این بازدید گفت: با پیگیری‌های متعدد و سفر معاون وقت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان، کمک بسیار خوبی در زیرساخت‌های حوزه درمان با توجه به نیاز شهرستان انجام شده اما نهبندان همچنان نیازمند توجه ویژه است.

مجید بیکی افزود: از یک سال و نیم گذشته وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان به دلیل حجم عقب‌ماندگی‌ها اولویت نخست ما بوده است و وضعیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان با یک سال و نیم پیش قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: اکنون فضای بیمارستان نهبندان به یک کارگاه تبدیل شده و گوشه گوشه آن کار عمرانی انجام می‌شود و شرایط امیدوارکننده است.

فرماندار نهبندان گفت: سال گذشته پروژه اورژانس نهبندان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد به دلیل نبود بودجه تعطیل شده بود و با سفر معاون درمان وزارت بهداشت به شهرستان و بازدید از وضعیت بهداشت و درمان منطقه، اقدامات خوبی انجام شد اما همچنان این شهرستان نیاز به توجه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان نهبندان هم گفت: ظرفیت اسمی بیمارستان شهید آتشدست نهبندان ۳۵ تختخوابی است اما تا ۵۰ تخت هم قابلیت اشغال دارد.

حسین نادی افزود: با طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان موافقت و مصوبه ۹۵ تختخوابی آن تصویب شده است.

وی بیان کرد: پروژه اورژانس بیمارستان نهبندان که هزار و ۴٠٠ متر مربع زیربنا دارد و دارای ١٩ تخت است به لحاظ فیزیکی ۱۰۰ درصد تکمیل شده و به پایان رسیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با بیان اینکه این پروژه هفته آینده راه‌اندازی می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۱ متخصص در شهرستان نهبندان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این متخصصین در حوزه‌های اطفال، داخلی، طب اورژانس، پاتولوژی، زنان، بیهوشی، رادیولوژی فعالیت دارند.

در این بازدید در زمینه تامین پزشکان متخصص مورد نیاز، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ و تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تبادل نظر شد.

بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شوسف از دیگر برنامه‌ها بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز از بیمارستان‌های شهرستان‌های قاینات و زیرکوه نیز بازدید کرد.