اولین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برای شرکت علاقمندان فراخوان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اولین جشنوارهفراخوان شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی رضویملی خوشنویسی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ  رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این آثار معنوی برگزار می شود.

آقای نبی زاده افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه های سیره علمی و عملی زندگی ، احادیث و روایات امام رضا (ع)، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی و روایات نقل شده از معصومین (ع) در مورد امام رضا (ع) از جمله محورهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش ویژه اساتید انجمن خوشنویسان ایران و بخش هنرمندان برگزار خواهد شد، گفت: قالبهای جشنواره شامل نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث ، نقاشی خط است که علاقمندان به شرکت می توانند تا ۳۰ مهر با ارسال آثار به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir   و portal.shamstoos.ir در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هر فرد باید ۵ اثر با فرمت jpg و با حجم تقریبی ۱ مگا بایت به جشنواره ارسال کند، افزود: فایلهای دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد و  در صورت راه یابی و انتخاب اثر به بخش مسابقه افراد باید اصل اثر را بدون قاب به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

آقای نبی زاده با بیان اینکه تاریخ خلق آثار باید بین سالهای  ٩٧ تا ٩٨ باشد، گفت: آثاری که پیش از این در جشنواره های خوشنویسی رضوی شرکت کرده باشند پذیرفته نخواهند شد.

وی گفت: تاریخ اعلام نتیجه داوری مرحله اول و انتخاب آثار راه یافته به مرحله دوم ۱۳ آبان است و اختتامیه جشنواره همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری(ع)  در ۱۳ دی برگزار خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله