قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اربعین فرهنگ ایثار و همدلی را به جامعه معرفی می‌کند و تحقق این امر هنر امامت و ولایت است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی  در جمع راهپیمایان اربعین و مراسم عزاداری در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: این هنر امامت و ولایت است که بین امت الهی پیوند برقرار می‌کند و تنها امتی که با اتصال، همدلی و وفا به هم پیوند می‌خورند، مکتب اسلام ناب محمدی است.

وی گفت: اربعین یعنی امامت، عشق و اربعین یعنی اتصال دل‌های اهل ایمان و جمعیتی که برای اهل بیت (ع) به میدان می‌آیند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش و عدالت آنجایی است که هرچه استحقاق هر کسی است زمینه آن فراهم شود اما فرهنگ اربعین بالاتر از عدالت واژه ایثار را معرفی می‌کند که به دنبال پیوند و اتصال به وجود می‌آید.

وی گفت: در فرهنگ دینی باید ولایت حاکم باشد و این ولایت با پیوند عمیق حاکم شود که این مهم در اربعین اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: در زیارت اربعین آمده است حسین جان این وجود مقدس و شهدایی که در عرصه عاشورا وفادار بودند چه زیبا امتحان دادند.

وی گفت: حسین بن علی (ع) از جان مایه گذاشت و آنان که آگاهانه با فدای جان خود زمینه هدایت جامعه را فراهم کردند، زمینه‌ساز تداوم روحیه ایثار شدند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اربعین را احیای عاشورا خواند و افزود: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) به کربلا آمدند تا جریان عاشورا زنده بماند که چنین شد و در تاریخ ماندگار شد.

وی گفت: اگر امام حسن عسکری (ع) می‌گویند از نشانه‌های اهل ایمان اربعین است، در ۱۲ قرن گذشته هر کسی کلام امام را می‌شنید باور نمی‌کرد که بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر امام حسین (ع) که نشانه‌های ایمان در آنهاست با پای پیاده بیایند و عده‌ای هم به عنوان موکب‌دار این همه ایثار و عشق نثار کنند تا فرهنگ عاشورا زنده بماند.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین دعوت است و اگر لیاقت حضور در اربعین حسینی با پای پیاده از نجف تا کربلا را نداشتیم امروز همه دعوت امام حسین (ع) هستیم.

راهپیمایی جاماندگان اربعین امروز در سراسر استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند از میدان آزادی تا آستان امامزادگان باقریه برگزار شد.

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیات‌های مذهبی، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان استان و قشرهای مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.