?به نام خدا

?”اگر زحمات شما -خبرنگاران- نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید”. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

?رسانه‌ها به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند در انتقال اطلاعات صحیح به جامعه، عامل اساسی در ثبت وقایع و رویدادها و نیز آگاهی بخشی و تعالی جامعه می باشند.
?امروزه اگر چه با توسعه فناوری و گسترش شبکه ها و فضاهای مجازی، هر کسی با در دست داشتن یک تلفن همراه دوربین‌ دار یا دوربین‌ دیجیتال و نیز صفحه ای در فضای مجازی می تواند هر اتفاقی را به تصویر بکشد، در باب هر موضوعی قلم بزند، در انتشار اخبار و حوادث، نقش آفرینی کند و به نوعی شهروند خبرنگار باشد اما دقت، تخصص، تعهد، واقع بینی و ورزیدگی خبرنگاران، همچنان حرف اول را در تهیه، تدوین و انتشار اخبار می زند، و همین اصول مهم است که نقش اصحاب رسانه را در اطلاع رسانی و شفاف سازی، بی بدیل کرده و هیچ جایگزینی را برای آن نمی توان متصور شد.
?بدون تردید همین جایگاه ارزنده است که سبب شده، آمار نشریات و رسانه های مکتوب و غیرمکتوب، شاخصی برای توسعه یافتگی محسوب شده و عامل پیشرفت به شمار رود.
?در این میان خراسان جنوبی، مهد علم و فرهنگ و هنر با آمار قابل توجهی از روزنامه ها، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها و نیز خبرنگاران اخلاق مدار فعال در این عرصه‌ها، توانسته در راستای تنویر افکار عمومی گام های ارزنده ای بردارد.
?مرور اقدامات رسانه های استان، طی سنوات گذشته، به خوبی بیانگر این است که خبرنگاران مردمدار خراسان‌جنوبی در هیچ برهه ای از زمان، از انعکاس خواسته آحاد افراد جامعه، انتقال عملکرد مدیران، نقد نواقص موجود و به تصویر کشیدن اقداماتی که در زمینه رفع محرومیت از استان صورت گرفته، دریغ نورزیده اند.

?اینجانب ضمن تبریک هفدهم مردادماه، سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار به خبرنگاران، عکاسان، مدیران رسانه‌ها و فعالان حوزه اطلاع‌رسانی در خراسان جنوبی، از همراهی ها و همکاری های این قشر تأثیر گذار در معرفی توانمندی ها و کمک به توسعه استان، آگاهی بخشی به جامعه در زمینه بیماری کرونا و انعکاس تلاش های کادر بهداشت و درمان و دیگر حوزه های دخیل در این زمینه، بسترسازی برای همگرایی بین نهادها و ارگان‌های مختلف و نیز حمایت از دستگاه‌های اجرایی در مسیر خدمت‌ رسانی به مردم تشکر می کنم و توفیقات روز افزون تمامی این عزیزان را در ایفای رسالت آگاهی‌ بخشی و اطلاع‌ رسانی در مسیر توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن خراسان جنوبی، از درگاه حضرت پروردگار مسئلت دارم.