استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با مساعدت بنیاد مستضعفان ۱۰ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در استان تخصیص پیدا کرده است، گفت: از وزیر آموزش و پرورش در استان برای شرکت در مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه دانشگاه فرهنگیان استان دعوت شده است.

محمدصادق معتمدیان،  در جمع رسانه‌های گروهی با اشاره به دیدارها با وزرا در تهران، اظهار کرد: یکی از دیدارهایی که صورت گرفت، دیدار با وزیر آموزش و پرورش و بررسی فعالیت‌های حوزه آموزش و پرورش و نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه بود.

وی افزود: در این دیدار نیازمندی‌ها و نارسایی‌های آموزش و پرورش استان از جمله کمبود فضا، تجهیزات، کادر آموزشی و همچنین مشکلات مالی این حوزه بررسی و برای رفع کامل آن‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهایی به وزیر آموزش و پرورش ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در صادرات معلم است و سابقه ۸۰ ساله در پرورش معلم دارد، اما با این وجود زیرساخت‌های ضعیفی در این حوزه داریم.

معتمدیان ادامه داد: با مساعدت بنیاد مستضعفان ۱۰ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در استان تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش در استان برای شرکت در مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه دانشگاه فرهنگیان استان دعوت شده تا بازدیدی از مراکز آموزشی استان صورت گرفته و نیاز به ۴۰۰ کلاس آموزشی در این سفر به وزیر ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مشکلات مالی، کمبود فضا، تجهیزات و کمبود کادر آموزشی، از دیگر مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان است که نیاز است در سفر وزیر به آن پرداخته شود.