مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرآیند سنجش ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان از پنجم تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

 محمدعلی واقعی اظهار داشت: با وجود تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و به منظور شناخت توانایی‌ها، استعدادها و تنظیم برنامه‌های آموزشی متناسب با آن، هر سال نوآموزان ۶ ساله لازم‌التعلیم بدو ورود به دبستان در زمینه‌های مختلف جسمی و ذهنی در دو مرحله غربالگری اولیه و تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: عملیات نوبت‌دهی از هفدهم خرداد توسط مدیران مدارس انجام شده است و امسال ۱۶ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی وظیفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح و براساس نتایج ارزیابی‌ها علاوه بر شناسایی مشکلات ذهنی، جسمی و رفتاری نوآموزان، نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آنان اقدام می‌شود.

وی ساعت کاری پایگاه‌های سنجش را پنج ساعت از ساعت ۸ تا ۱۳ اعلام کرد و افزود: میزان پذیرش هر پایگاه براساس نوبت‌دهی بین ۳۳ تا ۳۶ نفر در روز و در فواصل زمانی معین بوده و چنانچه شرایط ایجاب کند نیاز به گسترش دامنه فعالیت پایگاه‌ها برای پاسخگویی است.

واقعی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر از معلمان مجرب استان در پایگاه‌های سنجش کودکان بد ورود به دبستان همکاری می‌کنند گفت: تعرفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان امسال ۵۰ هزار تومان است.

وی بر حضور به‌موقع اولیا در روز، ساعت و مکان سنجش نوآموز براساس نوبت‌دهی قبلی تاکید و بیان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دانش‌آموزان هشتم و نهم متوسطه اول و نیز دانش‌آموزان یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم که به هر دلیل تاکنون موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشده‌اند، می‌توانند از اول تا پنجم تیر ماه سال جاری با مراجعه به سامانه فروش کتب درسی به نشانی www.irtextbook.ir  نسبت به ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند.