رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده از نظر تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان به نسبت جمعیت، دومین استان کشور هستیم.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه در بیست و نهمین نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا درباره آخرین ارزیابی استان خراسان جنوبی از نظر تعداد موارد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان افزود: خراسان جنوبی از این نظر بعد از شیراز (استان فارس) در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در همین راستا سخنگوی وزارت بهداشت امروز استان خراسان جنوبی را جزو استان‌های در وضعیت هشدار اعلام کرد اما خوشبختانه از نظر درصد موارد مثبت نسبت به جمعیت رتبه پایینی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص وضعیت استان از نظر موارد ابتلا گفت: تعداد موارد بستری به نسبت زمانی که بیماری نسبتا کنترل شده بود، روند افزایشی داشته و طی ۲ هفته اخیر روزانه حدود ۸۰ تا ۹۰ مریض حاد تنفسی داشتیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر این آمار به ۲۰۰ نفر رسیده همچنین تعداد موارد بستری مثبت کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

دهقانی با بیان اینکه در زمان کنترل بیماری، آمار موارد مثبت بستری بین پنج تا حداکثر هشت مورد رسیده بود گفت: در حال حاضر این آمار به طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده که این افزایش قابل توجه نشان‌دهنده شرایط خوبی نبوده، از این رو برای رهایی از این بحران به عنوان سرباز و خادم شما در خط مقدم مبارزه با کرونا از هم‌استانی‌های عزیز، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور حداقلی در تجمعات را خواستارم.

موارد ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی از اواسط خرداد امسال دوباره صعودی شده و این در حالی است که حدود ۲ ماه قبل از آن روند کاهشی نسبتا ثابت داشت و حتی در چند روز موارد مثبت جدید به صفر رسید.

برگزاری مراسم و حضور در تجمعات خانوادگی بیشترین عامل شیوع مجدد کرونا در این استان اعلام شده است.

وی در این نشست ضمن تشکر از زکیه عباسیان کارمند دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در راستای مسئولیت اجتماعی خود در قبال مبارزه با ویروس کرونا و فرهنگ‌سازی آن در سطح جامعه، هزینه مراسم ازدواج خود را صرف آزادی پنج زندانی جرایم غیرعمد کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

لوح سپاسی از طرف «سیما سادات لاری» معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین لوح تقدیر و هدیه از طرف رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نامبرده اهدا شد.