مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن دهه کرامت ۲۷ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

حسن عزیزی روز شنبه در نشست خبری افزود: این طرح در راستای سیاست عدالت‌محوری و نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری اجرا شد.

وی گفت: کاروان نشاط و امید فردا (یکشنبه) از مجموعه ورزشی علوی بیرجند به شهرستان‌های طبس، قاینات، فردوس، بشرویه، سرایان، نهبندان و سربیشه اعزام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: خانه‌های ورزش روستایی قلب تپنده روستا در زمینه نشاط و تندرستی هستند زیرا طبق آمار گزارش شده چاقی به سوی جمعیت روستایی در حرکت است و این اقدام به سواد حرکتی خانواده‌های روستایی کمک خواهد کرد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی در ارزیابی سال ۹۸ رتبه دهم و بالاتر از خراسان رضوی را در تجهیز خانه‌های روستایی کسب کرده است.

عزیزی با بیان اینکه تجهیزات براساس نیاز هر منطقه ارسال می‌شود گفت: امکانات متناسب با استعداد هر منطقه خواهد بود.

وی تاتامی، تشک کشتی، میز پینگ پنگ، شطرنج، فوتبال دستی، توپ، تور و دیگر امکانات ورزشی را از مهمترین اقلام اعزامی به روستاهای خراسان جنوبی بیان کرد.

وی با بیان اینکه برای هر خانه ورزش روستایی ۱۰ میلیون تومان تجهیزات در نظر گرفته شده است تصریح کرد: مرحله دوم اعزام تجهیزات تا اواخر تیرماه جاری برای ۲۵ خانه ورزش روستایی دیگر خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ماه گذشته هفت خانه ورزش روستایی در مدارس استان با مشارکت آموزش و پرورش خراسان جنوبی تجهیز شد و هماهنگی‌های لازم برای ۴۰ مدرسه روستایی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش در دست پیگیری است.

وی از ۷۳ پروژه نیمه کاره ورزشی در استان خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به مصوبات سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌ها و تخصیص اعتبار قابل توجه امیدواریم تا پایان سال ۵۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

خراسان جنوبی دارای ۲۷۰ خانه ورزش روستایی است که تا پایان تیر ماه جاری به ۳۱۰ خانه افزایش خواهد یافت.