مجموعه گردشگری کویری – نجومی نمکزار، واقع در کویر سه قلعه شهرستان سرایان با حضور سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، دکتر کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد، رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، معاون گردشگری استان، امام جمعه شهرستان سرایان، فرماندار سرایان ، مدیران کل صدا و سیما و منابع طبیعی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به صورت رسمی افتتاح شد.

، در ابتدای مراسم مسئولین از خانه های عشایری که با همکاری سرمایه گذار طرح و عشایر بومی منطقه مرمت شده بازدید نمودند و در ادامه این واحد گردشگری بصورت رسمی توسط معاون  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رییس دانشگاه فردوسی افتتاح گردید.

حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  استان در ابتدای جلسه، گزارشی از وضعیت گردشگری شهرستان و فعالیت های بیشمار صورت گرفته و پروژه های در دست اقدام ارائه داد.

علوی معاون استاندار نیز ضمن بیان اینکه از طرح ها و پروژه های گردشگری حمایت می کنیم، گفت: در تامین زیرساخت ها مناطق گردشگری و خصوصاً کویر سه قلعه اقدامات خوبی صورت گرفته و در بحث سرمایه گذاران منافع سرمایه گذار و ظرفیت مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

دکتر کافی رییس دانشگاه فردوسی بر اهمیت بحث گردشگری و ظرفیت کویر سه قلعه در بحث نجوم تاکید کرد و گفت: در بحث جانمایی و مشاوره طرح کمپ نجوم و معرفی منطقه همکاری خوبی بین میراث فرهنگی و دانشگاه بوده و ادامه این روند باعث رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

کریمی فرماندار سرایان نیز گزارشی از اعتبارات حوزه گردشگری و تسهیلات پرداخت شده ارائه داد و گفت : تا پایان سال تعداد ۳ واحد بوم گردی دیگر در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه مراسم نماز جماعت به امامت حجه الاسلام و المسلمین نجمی پور امام جمعه شهرستان سرایان برگزار گردید و با توجه به تقارن با نیمه شعبان مولودی خوانی و جشن نیز برگزار گردید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله