#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  از اعتراض نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس در رابطه با عدم تکمیل پیر پروژه‌های استان گفت و ادامه داد: در راستای حل مشکل مسکن در کشور، مجلس قانون جهش تولید مسکن را در راستای احداث یک میلیون مسکن در سال به تصویب رساند که امیدواریم دولت با همت خود آن را اجرایی کند.

حسین خسروی اسفزار، امروز دوشنبه ۱۳ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  یکی از مصوبات خوب این مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است؛ به این جهت که کارآفرینان فراوانی بودند که اعلام می‌کردند ما سال‌ها است که در انتظار دریافت یک مجوز هستیم که با تصویب این قانون مشکل این دسته از کارآفرینان حل می‌شود و هم امضاء های طلایی کم کم حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات خوب این مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است، افزود: قانون ساماندهی صنعت خودرو و مجوز واردات خودرو یکی دیگر از اقدامات خوب مجلس در ماه‌های اخیر بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ضرورت اجرایی شدن آن تاکید و بیان‌ کرد: مشکلاتی که انحصار تولید در یک یا دو کارخانه کشور برای صنعت خودروسازی به وجود آورده بود نمایندگان را به این نتیجه رساند که واردات خودرو را با شرایطی مجاز بشمارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برخی از برآوردها در کشور بین دو هزار و تا ۲۴۰۰ مسکن خالی وجود دارد که در واقع به نوعی احتکار منزل محسوب می‌شود که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، تصریح کرد: در این راستا، سه شنبه هفته گذشته در نطق کوتاهی خطاب به رئیس جمهور گفن که صادق الوعد باشید و برای وعده‌هایی که به مردم داده‌اید زمان مشخص کنید.

خسروی اسفزار با بیان اینکه بارها به دولت دوستانه تذکر اقتصادی داده‌ و حتی پیشنهاداتی نیز به دولت داشته‌ایم، تصریح کرد: در بُعد نظارتی نیز از ابتدای شروع مجلس یازدهم ۵۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی در راستی مسائل کشور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌ شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که در آخرین مورد بحث استیضاح وزیر صمت مطرح شد، اما به واسطه طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت این مورد فعلاً متوقف شد.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه از ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان داشته است، افزود: در این مدت، ۳۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده است و ۹۰۰ نامه را نیز نماینده در راستای حل مشکلات مردم به استاندار و مسئولان دولتی و اجرایی ارجاع کرده و ۱۶ مورد نیز تذکر شخصی در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داشته‌ایم.

وی با گلایه از تأخیر در به اتمام رساندن پروژه بیمارستان خوسف بیان ‌کرد: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌جنوبی یاد می‌کنند و نمایندگان استان نیز بارها چرایی روند کند این پروژه را پیگیر شده‌ام.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که پیگیر شده‌ایم بحث جاده بیرجند-قاین بوده و آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادیم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌ جنوبی بود که درخواست داشتیم برای اتمام این پروژه زمان قطعی داده شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی سندی قطعی منتشر کرد که ما دخالتی در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان داشته‌ایم از نمایندگی استعفا می‌دهم، اظهار کرد: در مورد راه آهن بیرجند به یونسی نیز به نظر می‌رسد از یک سال قبل که در خدمت وزیر راه قبلی در بازدید از این پروژه بودیم، اتفاق خاصی نیفتاده است، اما طبق گفته مسئولان در حال حاضر مشکل سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای این پروژه حل شده است.

خسروی اسفزار یادآور شد: از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کردیم که برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی و … خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه ببینند که امیدواریم گامی در حل مشکلات این شهرستان باشد.