اجرای طرح آموزش “هنر برای همه” با هدف شناسایی استعدادها و صیانت از هنرهای ملی در مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی آغاز شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و شهرهای مرزی استان از ۱۶ مهر آغاز شد و تا ۳۰ مهر ماه جاری ادامه دارد.

، سید علی زمزم اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی https://amoozeshehonar.farhang.gov.ir ثبت‌نام کنند.

وی اظهار داشت: طرح آموزش «هنر برای همه» در مناطق کمتر توسعه‌یافته با هدف دستیابی به توسعه اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی به‌صورت آموزش رایگان در رشته‌های مختلف هنری اجرا می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در تداوم تلاش‌های صورت گرفته و با توجه به شکل‌گیری قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری ویژه مناطق محروم، کم‌برخوردار و مرزی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش دوم ثبت‌نام از متقاضیان این طرح آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در ۲ شاخه مهارت‌های عمومی و اختصاصی شامل مهارت‌های بومی، محلی و سنتی اجرا می‌شود افزود: دوره‌های آموزشی در زمان ثبت‌نام به ۲ صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود و متقاضی براساس شرایط و علاقه‌مندی خود یکی از مراحل را انتخاب می‌کند.

زمزم حداقل سن برای ثبت‌نام را ۱۵ سال تمام عنوان کرد و گفت: افرادی که دوره گذشته در سامانه ثبت‌نام کرده و به هر دلیلی در دوره‌ها شرکت نکرده‌اند، در بخش ویرایش در سامانه وارد شده و نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه متقاضی باید در شهر و منطقه مورد تقاضا ساکن باشد ادامه داد: برای هنرجویانی که دوره‌های سطح مقدماتی و پیشرفته را با موفقیت سپری کنند، مدرک گواهی معتبر ایسکو صادر می‌شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور