#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: اماکن زیر پوشش طرح ناظران سلامت در این استان به هفت هزار و ۷۵۲ مورد رسیده و این آمار در حال افزایش است.

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه افزود: این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و گروه‌های شغلی فعال در حال اجرا است.

وی گفت: طرح ناظران سلامت در قالب همکاری اعضای جوانان هلال احمر و بسیج با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله اول این طرح از ۱۵ آذر تا پایان آذر امسال در استان اجرا شد و مرحله دوم از اول دی آغاز شد و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

وی اجرای طرح ناظران سلامت را در کاهش آمار مبتلایان به کرونا اثرگذار دانست و گفت: در چارچوب این طرح تیم‌هایی متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مراکز اداری، تجاری و عمومی سرکشی کرده و روند بازرسی‌ها را برابر دستورالعمل به شبکه بهداشت و هلال احمر گزارش می‌دهند.

رضایی ادامه داد: در صورت استمرار رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب برای انجام اقدامات لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: این خدمات تاکنون با مشارکت ۲ هزار و ۳۴۲ نفر روز در قالب هزار و ۳۸ تیم در استان خراسان جنوبی ارایه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه با اجرای طرح ناظران سلامت عادی‌انگاری در اماکن عمومی کاهش یافته و روند ابتلا به کرونا هم در هفته‌های اخیر سیر نزولی داشته است که امیدواریم با همراهی مردم این روند ادامه یابد.

وی بیان کرد: از آغاز اجرای طرح ناظران سلامت تاکنون ۲۰ هزار و ۲۶۰ نفر از خدمات این طرح در استان بهره‌مند شده‌اند.

طرح ناظران سلامت در چارچوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کنترل و مدیریت کرونا همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.