مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بر مبنای سند راهبردی محلات هدف بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای ٢١ پروژه در شهر بیرجند اقدام کرده است.

وحید داعی  در بازدید استاندار خراسان جنوبی از محلات هدف بازآفرینی شهری منطقه شمال شهر بیرجند که فرماندار و شهردار بیرجند هم حضور داشتند، گفت: حدود ۶۵۰ هکتار محلات هدف بازآفرینی شامل بافت ناکارآمد میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی و سایر موارد در شهر بیرجند وجود دارد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان بر مبنای سند راهبردی محلات هدف بازآفرینی، نسبت به اجرای ٢١ پروژه از جمله خانه محله، کتابخانه، سالن ورزشی و پارک با همکاری نهادهای متولی اقدام کرده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن ٩٠ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به تامین ٩٠٠ میلیون تومان قیر برای معابر این محلات اشاره و بیان کرد که این قیر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید بر ضرورت احیای محلات هدف طبق زمان‌بندی مشخص تاکید کرد.

جواد قناعت گفت: پروژه بهسازی کانال دفع آب‌های سطحی محله موسی بن جعفر (ع)، محله کاظمیه و فضای سبز آن هرچه سریعتر با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری بیرجند تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز از پروژه احداث کانال دفع آب‌های سطحی محلات موسی بن جعفر (ع) و کاظمیه شهر بیرجند هم بازدید کرد.

داعی در این بازدید اظهار داشت: این کانال جزو پروژه‌های بازآفرینی شهری شهر بیرجند بوده که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان بخشی از آن اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از پروژه با تاسیسات زیربنایی تداخل دارد مقرر شد با محوریت فرمانداری بیرجند جلسه‌ای با دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار و با رفع مشکل، پروژه احداث کانال تکمیل شود.