#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرایند طولانی اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل شود و زیرمجموعه شعب بانکی در این زمینه پاسخگو باشند.

ر ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی افزود: قرار است کار جهشی، جهادی و نو در استان صورت بگیرد لذا کار جهادی در حد وقت، کلام، شعار و سخن گفتن نیست بلکه مردم باید در عمل شاهد کار جهادی باشند.

وی گفت: نقش بانک‌های استان باید در تولید و اشتغال تسهیل‌کننده باشد و مدیران شعب بیش از پیش برای تسهیل فرایند تولید و اشتغال بکوشند در غیر این صورت سرعت توسعه استان آرام و لاک پشتی خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان در بسیاری از سرانه‌های اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی، درآمد خانوار شهری و روستایی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و جزو استان‌های آخر است.

وی با بیان اینکه برای کاهش این فاصله به کارهای جهشی، جهادی و دارای انعطاف نیاز است افزود: نرخ رشد اقتصادی حوزه کشاورزی استان در کشور ۲۸، صنعت ۳۱ و خدمات ۲۸ است که نشان از پایین بودن سرانه‌های اقتصادی استان و بالا بودن فاصله با استان‌های دیگر دارد.

قناعت گفت: برای کم کردن این فاصله و افزایش سرانه اقتصادی باید ظهور و بروز مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در سطوح ملی بیشتر شود تا با کار تیمی و رایزنی بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: اینکه برخی سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات ماه‌ها در انتظار دریافت وام باشند، درست نیست و باید زیرمجموعه بانک‌ها و دستگاه‌ها همراهی‌های خوبی با مدیران مربوطه و مدیران نیز با سیاست‌های استان همراهی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و باد در این استان افزود: برای سرمایه‌گذاری در این حوزه گاهی بیان می‌شود ردیف یا ستون نداریم در حالی که باید سرفصل یا ستون ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار در این حوزه به استان معرفی می‌شود اما به دلیل نبود تسهیلات سرمایه‌گذاری نمی‌کند در حالی که باید مدیران بانک‌ها توجه ویژه داشته و به صورت تیمی تسهیلات را برای این بخش پیش‌بینی و پیگیری کنند.

قناعت با اشاره به آنچه نبود وحدت رویه برخی بانک‌های استان در استمهال تسهیلات دانست، تاکید کرد: نباید شاهد برخورد چندگانه بانک‌ها در همکاری با سرمایه‌گذار با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

وی گفت: در شرایط کنونی بحث تحریم‌ها و فشار اقتصادی در دستور کار دشمن قرار دارد که البته همه تحریم‌ها به‌گونه‌ای اعمال شده و روزهای پایانی را می‌گذارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به وجود قوانین و محدودیت‌های مختلف باید مدیران بانک‌ها تفسیر مشترک داشته و درخصوص استمهال تسهیلات برخوردهای چندگانه نشود بلکه باید وحدت رویه داشته باشید.

وی تصریح کرد: درخصوص اخذ وثایق از شرکت‌های دانش‌بنیان باید از قالب قدیمی و سنتی بانکی خارج شوید، دانش فنی این شرکت‌ها از هزاران ملک و ساختمان بالاتر است لذا باید در اخذ وثایق با فعالان این حوزه همکاری کنید.

قناعت گفت: فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان نخبه هستند و باید از ظرفیت این حوزه در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی یادآور شد: انتظار داریم مدیران افق دید خود را بالا برده و از ظرفیت‌های نهفته در مرکز برای استان استفاده کنند؛ مدیری که نگاه انقلابی و جهادی داشته باشد از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نگاه‌های نو داشته باشیم و از ظرفیت‌های نهفته مانند منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود.

وی افزود: وظایف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز مشخص است اما برخی بانک‌ها تاکنون خوب عمل نکرده‌اند که انتظار داریم در این بخش به وظایف خود به‌درستی عمل کنند.

قناعت تاکید کرد: طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری از موضوعات راهبردی کشور است که نباید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد، مسوولان بالادستی کشور و دولت برنامه‌های جدی در این خصوص در دستور کار قرار داده‌اند لذا باید از حالت عادی خارج شود.

وی با اشاره به ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان اظهار داشت: بعد از تغییرات لازم در مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی به سراغ مدیران شعب بانک‌ها خواهیم رفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حضور و ظهور مدیران در سطوح ملی از جمله شاخص‌های ارزیابی مدیران بانک‌ها است.

وی بیان کرد: برخی بانک‌های استان معوقه‌هایی دارند که افرادی تسهیلات با رقم‌های بالا اخذ کرده اما سال‌هاست که نسبت به بازپرداخت اقدام نمی‌کنند و در این زمینه باید اسامی این افراد به‌صورت محرمانه در اختیار دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان قرار بگیرد.

قناعت با اشاره به کمبود نیرو در بانک‌های استان افزود: موضوع اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی استان توسط استاندار پیگیری شده و برای بانک‌ها نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم.