مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: نحوه عمل در عزاداری ماه محرم باید طوری باشد که شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود و تاکید بر برگزاری روضه‌خوانی‌های خانوادگی و خاندانی است.

حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست توجیهی ابلاغ دستورالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم ۱۴۴۲ افزود: جان و سلامتی مردم به متولیان هیات‌ها در عزاداری محرم گره خورده است و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای نحوه عزاداری‌ها باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: متولیان در عزاداری باید مواظبت کنند که احساسات غلبه نکند زیرا دشمن امروز به دنبال تقابل علم و دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیاتی‌ها باید فرهنگی اصیل را به رخ جهانیان بکشند زیرا سلامت جان مردم مهم است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نمازجمعه تعطیل شد و شب‌های قدر را با کمترین تعداد برگزار کردیم اظهار داشت: هیات‌های مذهبی باید امسال دشمن را با عمل خود ناامید کنند.

وی افزود: از نوشته نام ائمه اطهار (ع) بر روی ماسک جدا خودداری و هیات‌های مجازی تشکیل شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ثبت‌نام هیات‌ها در سامانه بیرق الزامی است.

وی تاکید کرد که مدت سخنرانی‌ها باید کمتر از ۲ ساعت باشد و لزوم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی مورد توجه باشد.

وی افزود: هرگونه پذیرایی در دهه اول محرم و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی ممنوع خواهد بود و استفاده از طبل، سنج در خیابان و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری هم همین وضعیت را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: طبق دستور رییس جمهوری هیات‌ها می‌توانند از فضای باز ادارات و ورزشگاه‌ها برای برگزاری مراسم طبق دستورالعمل‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نذورات مردم به صورت مواد خشک و بسته‌های غذایی توزیع خواهد شد گفت: مراسم تجمعی همچون بیل زنی خوسف در این مدت ممنوع است.

آیین‌های عزاداری ماه محرم و صفر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس تصمیم و دستورالعمل‌های اجرایی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می‌شود.