عملیات گازرسانی به هشت روستا، چهار واحد تولیدی و صنعتی، یک طرح اداری و ۱۳ پروژه مسکن محرومان با اعتبار ۱۴۸ میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲۰ طرح گازرسانی نیز آغاز شد.

 در ادامه سفر حمید ملانوری به نهبندان در چهارمین روز هفته دولت عملیات گازرسانی به روستای گوش این شهرستان روز جمعه به نمایندگی از ۲۶ طرح گازرسانی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این آیین گفت: گازرسانی به هشت روستای «کلات جنگل، چاه کرد، فراتان، ملوغان، هشتوگان، گلرگ، گوش و ابراهیم‌آباد» با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و ۲۸۴ خانوار از نعمت گاز شهری برخوردار شدند.

سید محمود هاشمی افزود: همچنین گازرسانی به چهار واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، یک پروژه ساختمای اداری با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال و ۱۳ پروژه مسکن محرومان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال افتتاح شد که ۱۸۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

همچنین با حضور استاندار و هیات همراه در روستای گوش نهبندان، عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستا، ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی و ۲ پروژه طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: هزینه برآورد شده برای اجرای عملیات گازرسانی به این پنج روستا ۳۹۰ میلیارد ریال، ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی ۵۳ میلیارد ریال و ۲ پروژه طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ میلیارد ریال است.

هاشمی گفت: در این برنامه عملیات گازرسانی به روستاهای عمری، شورآباد، رود دره، کوهسار و دهسلم شهرستان نهبندان آغاز شد و به زودی ۲۱۷ خانوار ساکن در این مناطق از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با چهارمین روز هفته دولت وارد نهبندان شد و با حضور در گلزار شهدای روستای چهار فرسخ به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

آیین افتتاح همزمان چهار باب زمین چمن مصنوعی در روستای چهار فرسخ و افتتاح پایگاه سلامت شهری شماره یک نهبندان به نمایندگی از سه طرح بخش بهداشت و درمان با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

افتتاح طرح صنعتی دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.