?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از سرمایه گذاری در ایجاد کشتارگاه های صنعتی استقبال می کنیم.
میرجعفریان با بیان این مطلب در جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام استان خاطرنشان کرد: با عنایت به این که استان در بحث دام سبک و سنگین، استعداد زیادی دارد و از طرفی ایجاد صنایع فرآوری می تواند ارزش افزوده بالایی برای دامداران ایجاد نماید، لذا آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه گذاران این حوزه را داریم.
?وی، ایجاد کشتارگاه را ظرفیتی برای تکمیل زنجیره فرآوری محصولات دامی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه های صنعتی ضمن این که شرایط بهداشتی را تضمین می کنند و در حفظ سلامت محیط زیست مؤثر می باشند، ارزش افزوده بالاتری برای سرمایه گذاران به همراه دارند.
?به گفته وی؛ کشتارگاه های سنتی فعال در استان باید تجمیع شده به کشتارگاه صنعتی تبدیل شوند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.
?معاون استاندار در تشریح ظرفیت های دامی استان تصریح نمود: وجود بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۵ هزار نفر شتر و حجم قابل توجهی دام سنگین و نیمه سنگین در استان، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع فرآوری محصولات دامی است.
?میرجعفریان با اشاره به این که از تمامی بخش های یک دام می شود در صنعت استفاده کرد، اظهار داشت: با وجود پتانسیل هایی که در استان داریم، خراسان جنوبی می تواند در بحث فرآوری چرم به برند کشور تبدیل شود.
?وی بر همراهی و همکاری دستگاه ها با سرمایه گذاران و حمایت از متقاضیان فعالیت در صنایع فرآوری محصولات دامی تأکید نمود.
?معاون استاندار، کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام استان را از کمیته های فعال استان نام برد و گفت: نتایج نظارت های عالیه دقیق بر عملکرد کشتارگاه ها در حفظ مسایل بهداشتی، محیط زیست، کنترل سلامت دام و… به طور مستمر و بی وقفه در این کمیته مورد ارزیابی قرار می گیرد.
?میرجعفریان از فعالیت ۱۰ کشتارگاه در سطح استان گفت و متذکر شد: تنها دو شهرستان خوسف و زیرکوه از وجود کشتارگاه محروم بودند که با مصوبه امروز این کمیته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) احداث کشتارگاه در این دو شهرستان را آغاز می کند.

به گفته وی؛ آن چه در این کمیته مورد تأکید واقع شد، این است که کشتارگاه ها باید شرایط توسعه ای را هم لحاظ نمایند تا بتوانند همگام با سمت و سوی توسعه استان، فعالیت های خود را گسترش دهند.
?وی در شمار طرح های در دست اقدام این کمیته به موضوع ممیزی کشتارگاه ها اشاره کرد و تصریح نمود: این کار در راستای رفع نواقص موجود در کشتارگاه ها انجام می شود تا طی آن، کاستی های موجود در حوزه های زیرساختی و نیاز به بازسازی و بهسازی مرتفع گردد.
?شایان ذکر است: بر اساس مصوبات این جلسه، کشتارگاه صنعتی شهرستان خوسف با سه خط جدای دام سبک، دام سنگین و شترمرغ ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به این که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات می باشد، با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال به بهره برداری می رسد. دو کشتارگاه صنعتی در شهرستان های نهبندان و زیرکوه هم مجوز احداث اخذ کرد و عملیات اجرایی آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) آغاز می شود.