سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتبارات ابلاغی استان برای اجرای طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سه هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون سه هزار و ۹۶ میلیارد ریال توسط چهار بانک عامل پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی  افزود: از مجموع این اعتبار ۴۴ درصد توسط بانک کشاورزی، ۲۱.۵ درصد توسط بانک توسعه تعاون، ۱۸ درصد توسط صندوق کارآفرینی امید و ۱۶.۵ درصد توسط پست بانک در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون سه هزار و ۴۴۵ طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به مبلغ پنج هزار و ۳۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای بررسی و تایید صلاحیت فنی و اعتباری به بانک‌های استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۹ طرح به مبلغ سه هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با پیش‌بینی ایجاد ۶ هزار و ۳۶۴ فرصت شغلی به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان، برای ۲ هزار و ۵۳۱ طرح مبلغ سه هزار و ۹۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اشتغال قابل پیش‌بینی این طرح‌ها را ۶ هزار و ۱۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع طرح‌های پرداختی ۲۹۹ طرح به مبلغ ۴۲۸ میلیارد ریال در بخش خدمات، ۲۸۵ طرح به مبلغ ۷۴۶ میلیارد ریال در بخش صنعت و یک هزار و ۹۴۷ طرح به مبلغ یک هزار و ۸۹۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بخش کشاورزی بوده است.

اشرفی اظهار داشت: همچنین از مجموع طرح‌های پرداختی اشتغال پایدار ۵۹۵ طرح در روستاهای مرزی و یک هزار و ۹۳۶ طرح در مناطق روستایی غیرمرزی استان پرداخت شده است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری این است که به طور پیوسته بر نحوه هزینه کرد تسهیلات دریافتی نظارت می‌شود.