فرماندار خوسف گفت: همزمان با دهه فجر امسال طرح گازرسانی به ۳۹ روستای این شهرستان افتتاح می‌شود و با اجرای این طرح ۴ هزار و ۲۳۶ نفر از گاز طبیعی برخوردار شدند.

محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به ۳۹ روستا را ۳۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۲ روستا نیز در دهه فجر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: گاز یکی از زیرساخت‌های اساسی است که ضمن ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستاها می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها نیز موثر باشد.

فرماندار خوسف اظهار داشت: گازرسانی به ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح مسکن محرومین و طرح مسکن ملی نیز با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی است که در شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی مجموع پروژه‌های دهه فجر شهرستان خوسف را ۱۷۷ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۴ پروژه قابل افتتاح است و عملیات اجرایی ۲۳ پروژه نیز آغاز می‌شود.

آخوندی یادآور شد: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان ۶۸۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال است و برای پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: از این مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال اعتبار ملی، ۱۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار استانی و ۴۴۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال اعتبار داخلی بوده است.

فرماندار خوسف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را ۱۸۵ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تأمین اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان خوسف از محل ۲ درصد نفت سهمیه استان و ماده ۱۰ و ۱۲ بحران صفر بوده است.

وی بیان کرد: همزمان با دهه فجر زمین چمن مصنوعی روستای ماژان با هزینه‌کرد ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

آخوندی افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی شهدادی، افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار سرچاه عماری و افتتاح ساختمان بخشداری ماژان را از دیگر پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در دهه فجر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اجرای شبکه آبرسانی کم فشار به مزارع کشاورزی در چهار روستا با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال و احیا و مرمت ۲ رشته قنات با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۹۸میلیون ریال از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه کشاوری است.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه افتتاح پروژه تولید قطعات بتنی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، افتتاح ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در شهر خوسف و روستای کوشه سفلی با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های شهرستان در دهه مبارک فجر است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های بزرگی نیز در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که از مهمترین آنها می‌توان به فاز اول کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان با ۲۹۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، کشتارگاه صنعتی خوسف با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به شهرک شهید رحمانی و ایمن‌سازی ورودی شهر تازه تاسیس ماژان با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

آخوندی عنوان کرد: خوسف با داشتن ظرفیت‌‍‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی که در حوزه‌های مختلف از صنایع دستی، کشاورزی، معادن، گردشگری، صنعت و سایر دارد در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی مطرح می‌شود.

فرماندار خوسف گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در شهرستان قابل توجه بوده است که نیروگاه خورشیدی، کارخانه چدن و فولاد به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی است.

وی افزود: با همکاری و تعامل بسیار خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان و استان با هدایت استاندار وجود دارد و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است از همه امکانات موجود برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش مختلف شهرستان حمایت می‌کنیم.