مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۹۴ پروژه ورزشی نیمه تمام در این استان وجود دارد که اگر تخصیص‌های لازم به این پروژه‌ها داده شود، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 حسن عزیزی روز شنبه در نشست خبری افزود: در خصوص پروژه‌های یادشده با کمبود اعتبار مواجه هستیم که به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت دیدار داشتیم و مقرر شد پنج میلیارد تومان برای کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: باید از منابع موجود استفاده بهینه شود و حضور موفق نمایندگان ورزشی استان در عرصه‌های ملی و بین المللی از اولویت های ما است که ابتدای آذرماه جلسات بررسی عملکردی و ساختاری هیات ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان داریم و تا افق ۱۴۰۴ باید ۲۰ درصد از جمعیت استان خراسان جنوبی ورزشکار سازمان یافته باشند اما در حال حاضر با سطح مطلوب فاصله داریم.

او گفت: برای تامین ۵۰ درصد هزینه بیمه ورزشکاران سازمان یافته در مناطق مرزی و روستایی استان اعلام آمادگی می‌کنیم.

عزیزی مجموع اعتبار مصوب استانی و ملی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال جاری را ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: بیشتر اعتبارات با تخصیص پایین ابلاغ شده است که روند تکمیل پروژه‌های ورزشی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی از برگزاری جشنواره گلریزان در ۱۴ آذر ماه سال جاری در تالار یاس تهران خبر داد و افزود: این جشن به منظور جذب خیران برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام مناطق محروم استان برگزار می‌شود.

وی گفت: مهمترین عامل برگزاری این جشنواره استفاده از ظرفیت خیران و حرکت نظام‌مند برای توسعه مسائل ورزش و جوانان و جذب امکانات ملی و سرمایه گذاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در این جشنواره رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌های پهلوانی و زورخانه ای، ورزش‌های روستایی و عشایری و فدراسیون کشتی حضور خواهند داشت و کاروان فرهنگی ورزشی و حضور ملی پوشان استان در این جشنواره پیش بینی شده است.

وی گفت: کمک به مایحتاج زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه نوعروسان بی بضاعت و کم بضاعت، پرداخت وام‌های خوداشتغالی، اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست نیز در دستور کار قرار دارد که ایجاد مدیریت در ظرفیت‌های خیران از نیازهای تحقق این کارهای خیر است.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌های مناطق روستایی حتی با مبالغ کمتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با برگزاری جشن گلریزان شکوه پیوند پیش بینی می‌شود تا مبلغ ۲ میلیارد تومان در حوزه خیران جذب کنیم که این مبالغ براساس نوع علاقه‌مندی خیرین هزینه می‌شود.

عزیزی گفت: سوم آذر ماه سال جاری معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز به خراسان جنوبی سفر می‌کند و کلنگ‌زنی سالن ورزشی در سربیشه، بازدید از پروژه استخر سرپوشیده این شهرستان و دیدار با ورزشکاران بخشی از برنامه‌های این سفر است.