رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: نبود جای پارک در معابر شهرستان بیرجند خصوصا در هسته مرکزی شهر، مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است.

سرهنگ علیرضا عباسی،  به رسانه‌های گروهی گفت: براساس آمار ۵۰ درصد تخلفات رانندگی ثبت شده در شهر  بیرجند مربوط به پارک وسایل نقلیه است که ناشی از وضعیت ترافیکی، نبود و یا کمبود پارکینگ عمومی، وجود مراکز اداری-تجاری فاقد پارکینگ و در برخی نقاط مثل خیابان جمهوری، عدم استقبال مردم از پارکینگ طبقاتی است.

، وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳ هزار خودرو و ۴ هزار راننده جدید به چرخه ترافیک شهر بیرجند افزوده می‌شود، افزود: در سالیان گذشته و همزمان با گسترش شهر، افزایش خودروها و رانندگان، افزایش مراکز اداری-تجاری و… اقدام قابل توجهی برای احداث پارکینگ عمومی انجام نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: وقتی در معبری جای پارک وجود ندارد رانندگان مجبور می‌شوند در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف کنند که باعث ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود و پلیس نیز برای رفع مشکل ترافیک و پاسخگویی به شهروندانی که بابت سد معبر و ترافیک در معابر تماس می‌گیرند برابر قانون ملزم به بررسی است.

عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون فروشگاه‌ها، مراکز تجاری-اداری و درمانی بزرگ، فاقد پارکینگ احداث و افتتاح می‌شوند، از دستگاه‌های مسئول خواست: برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی اقدامات لازم را انجام دهند.