معاون بهبود تولیدات دامی سازمانجهاد کشاورزی خراسان جنوبی، از توزیع بیش از ۱۰۰ جعبه تخم نوغان بین بهره برداران در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به سال ۹۷ که تعداد ۲۶ جعبه تخم نوغان بین بهره برداران استان توزیع شد در سال جاری این تعداد به بیش از ۱۰۰ جعبه افزایش یافت.

محمود اشرفی گل با توجه به این افزایش چشمگیر در مقایسه با سال گذشته افزود: در سال جاری پیش بینی می‌شود، تعداد بهره برداران، میزان تخم نوغان توزیعی، میزان تولید پیله به حدود ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۳ مزرعه‌ی پرورش کرم ابریشم وجود داشت که تعداد ۱۳ بهره بردار در این حوزه فعالیت و برای آنان اشتغال زایی شده بود.

وی با اشاره به میزان تولید پیله ی‌تر در سال گذشته اعلام کرد: میزان تولید پیله ی‌تر با متوسط ۴۱ کیلو و ۱۰۰ گرم به ازای هرجعبه تخم نوغان حدود یک تن و ۶۸ کیلو گرم پیله ی‌تر از آن برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید برعمده فعالیت مشخص شده‌ی جهاد کشاورزی در این حوزه افزود: آموزش صحیح بهره برداران، توزیع تخم نوغان، توزیع نهال توت برای ایجاد زیر ساخت با هدف توسعه نوغانداری استان ازجمله فعالیت‌های این سازمان می‌باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله