#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فرارسیدن ایام محرم، حفظ جان و سلامتی مردم در عزاداری‌ها توسط متولیان لحاظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست توجیهی ابلاغ دستورالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم ۱۴۴۲ افزود: عزاداری‌ها باید متناسب با شرایط فعلی برگزار شود.

وی گفت: عزاداری امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست اما در محرم امسال باید تمرین کنیم در هر شرایطی که پیش آید موازین در عزاداری‌ها لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خطبا و مداحان باید پیام امام حسین (ع) را در دنیایی که ظلم آن را فرا گرفته، بیان کنند و این پیام باید برگرفته از فرهنگ حسینی باشد که تنها راه نجات بشر است.

وی گفت: شناسنامه امام حسین (ع) مربوط به دنیای آخرالزمان نمی‌شود بلکه در کتب عتیق هم از آن یاد شده و در حدیث آمده که آدم ابوالبشر به پنج تن آل عبا برای توبه متوسل شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ۶۰ سال قبل هنگامی که دوره کمونیست‌ها بود و با اسلام کنار نمی‌آمدند، بقایایی از کشتی نوح در کوه آرارات پیدا شد که خط شناسان نام پنج تن آل عبا را در این بقایا یافتند پس شناسنامه حسین (ع) به قدمت تاریخ بشر است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) مسلمان و غیرمسلمان ندارد و حتی گاندی هندو هم برای شکست استعمار به سید آزادگان جهان متوسل می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز عدل در مقابل ستم ایستاده و در سطح بین‌الملل شرایط به گونه‌ای است که راه مبارزه نه تنها برای ایران و نیروهای مقاومت بلکه در خیابان‌های واشنگتن، لندن، برلین و پاریس برای مردم آنها باز شده است.

وی افزود: امسال همگان منتظر اربعین حسینی هستند و به خاطر شرایط در هر کجای عالم که باشند به این فریاد عدالتخواهی حسینی می‌پیوندند.

وی اظهار داشت: فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است و شما باید زمینه این مهم را آماده کنید و همه کارها و مدح‌های شما پیام حسینی داشته باشد.