نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اعمال سلیقه‌های فردی و گروهی به جای قانون در داخل و سلطه و استعمار در خارج از موانع رسیدن به آرمان‌ها است که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ر همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی افزود: دانشجو موذن جامعه است و فریاد شما همانطور که امام راحل فرمود بر سر آمریکا به عنوان پرچمدار ظلم، ستم و کفر باشد.

وی تصریح کرد: دست دشمنان کوتاه شود ما مشکلی نداریم و شما موذن هستید و اذانتان را این گونه باید سر دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما دارای آرمان‌های کارآمد و مطلوبی هستیم اما با آنها فاصله داریم در تبیین علت آن گفت: تحقق هر امری به دو اصل متکی است که شامل وجود مقتضی و عدم مانع می‌شود.

وی افزود: پیداست که مقتضی در جامعه مسلمان برای رسیدن به اسلام بسیار قوی است و مقتضی وجود دارد اما عدم تحقق به دلیل وجود موانع است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مانعی که بیش از همه در تاریخ و دوران معاصر بوده، عبارت است از سلیقه‌های فردی و گروهی در داخل و سلطه و استعمار در خارج که هر وقت توانستیم این موانع را در این دو بخش برطرف کنیم به همه آرمان‌ها خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: مقدمه رسیدن به این حقیقت دو چیز است، یکی مقدمه شناخت و توجه به انسان و دیگری شناخت اسلام که این دو با هم تلفیق هستند چون وجود انسان مخلوق محبوب خدا در عالم تکوین و دین محجوب خداوند در عالم تشریع است.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان محبوب خداست و خداوند همه عالم را برای او آفریده حتی انسان ظالم، کافر و منافق بُعد انسانی او محبوب خداست و آنچه مغبوض بوده، ظلم و نه خودش است لذا خداوند چون بنده‌اش را می‌خواهد به کفر، شرک و نفاق او راضی نیست.

وی با بیان اینکه انسان و اسلام مهجور مانده‌اند افزود: امنیت برای انسان در اسلام در این حد است که اگر کسی آسیبی به آن وارد کرد باید دیه پرداخت شود که اگر آسیب مقداری بیشتر و به عنوان مثال اگر چشم کسی کور شود، دیه کامل دارد و حتی برای مو سر هم در اسلام دیه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان باید در امنیت باشد تا بتواند آزادانه فکر، اندیشه و زندگی کند گفت: اینها احکام اسلام است و ما از اینها چه خبری داریم، تنها بعد فیزیکی است و وقتی قلب انسان ناراحت شود یعنی خانه خدا خراب شده و ببینید این هم انسان و هم اسلام است.

وی افزود: احکام اسلامی را با شرایطی که اینها در دنیا ایجاد کردند، مقایسه کنید و مانع که باید برطرف شود این است چه استبدادهای گروهی و حزبی که منافع‌شان را ترجیح بر قوانین اسلام می‌دهد و چه استکبار خارجی و نوکر مابی برای بیگانه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روز ۱۶ آذر همین است که یک نوکر و پسر نوکر، آن هم رضاخان پلید زمینه را فراهم کرد و هر نوع جنایت، دزدی و خیانت را انجام داد، فرهنگ و حقوق جامعه را از بین برد و این نوکران مردم را کشتند، فساد ایجاد کردند و اموال و معادن مردم را مجانی استکبار برد و خودش هم در داخل مشغول دزدی بود و چند صد روستا را به زور از دست مردم گرفتند و اسمش را املاک خالصه گذاشتند.

وی با یادآوری وقایع ۱۶ آذر ۱۳۳۲ افزود: دانشجویی که آزاد می‌اندیشد در برابر استبداد داخلی و خارجی ایستاد و شهید داد که این اتفاقات به مبارزه با استعمار بیرونی سر و سامان داد و بعدها منجر به انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به شرایط پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان با تمام وجود وعده دادند که چند ماه دیگر جمهوری اسلامی ایران نیست و بارها در فتنه‌های بزرگ بدون زبان دیپلماسی، قداره را از رو بستند که جمهوری اسلامی ایران کارش تمام است اما این گونه نیست و آن که کارش تمام است همین‌هایی که الان بعد از شوروی کمونیست جان می‌کنند.

وی افزود: همانطور که خودشان گفتند از همه گزینه‌های روی میزشان استفاده کردند و در همه آنها نیز شکست خورند بنابراین ما باید با مقاومت مانع را برطرف کنیم تا تحقق آرمان صورت گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با یادآوری این نکته که تحقق هر اصل وابسته به وجود مقتضی و رفع موانع است گفت: وجود انقلاب، شما دانشجویان و خانواده شهدا مقتضی است.

وی افزود: آنهایی که می‌گفتند انقلاب نخواهد بود، خودشان نخواهند بود چون مقتضی ما قوی است و مردم هنوز پشت انقلاب هستند و رسانه‌های خارجی هم به این موضوع اذعان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: برای تحقق آرمان‌های خودمان همین راهی را که آمده‌ایم و بسیار هم سخت بود و مشکلاتی داشت باید پرقدرت ادامه دهیم و مگر اینها به کشوری اجازه می‌دهند که مستقل شود و به آزادی برسد؟

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تا نیمه راه آمده‌ایم و باید دولت اسلامی پای کار بیاید و قوانین اسلام را پیاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دولت اسلامی است که می‌تواند مردم با انگیزه را در چارچوب آداب اسلامی تربیت کند چون دولت و حکومت مردم را مانند کودکی در دامنش پرورش می‌دهد و حکومتی که دنبال بیگانه است و عناصرش دزد و ویژه‌خوار هستند، مردم را هم دزد می‌کند.

وی گفت: اما مردم دزدی را نمی‌خواهند چرا که در ذات آنان اسلام، عدالت و امانت است و آنها را مجبور می‌کنند و در یک شرایط اقتصادی قرار می‌دهند که به بعضی کارهای خلاف قانون مجبور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دولت اسلامی مقدمه جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی و آن وقت است که تمدن‌ساز خواهیم بود و ما راه سختی را آمده‌ایم که موفق هم آمده‌ایم و پشتوانه الهی بوده است.

وی گفت: دین اسلام برای کوچکترین آسیب به بدن انسان حکم دارد اما اروپای وحشی و این فرهنگ و سیاست غلط غرب، بیوگرافی اینها و آنچه مستندات مدعی است ۶۰ تا ۸۰ میلیون سرخ پوست بومی را برای ساختن ایالات متحده آمریکا کشته‌اند و از همه هم طلبکار هستند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه کودک‌کشی و زن‌کشی در فرهنگ استکبار باب شده است افزود: تا اینها در دنیا باشند هیچ جای دنیا درست نمی‌شود و مشکل اصلی ما همین است که مبارزه اصلی ما هم باید با اینها باشد.

وی گفت: این همه شهرها و کشورها را ویران کردند، مردم را به آتش کشیدند و کشتند از میانمار تا نیجریه، از غرب تا شرق آسیا و بدانید اینها چنین هستند، جنگ جهانی اول و دوم را چه کسی ایجاد کرد؟ و جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران را کی به راه انداخت غیر از اینکه آمریکا و اروپایی‌ها بودند و امروز هم داعش و انواع گروه‌های تروریسی را بوجود آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنچه الان در جهان، منطقه و در داخل اتفاق افتاده، این است که جبهه مقاومت نفس پیروزی می‌کشد و با همان نسبت دشمنان نفس‌های آخرشان را می‌کشند و رسانه‌های خودشان می‌گویند کارشان تمام است.

وی ادامه داد: اما روز به روز این نیروی مقاومت با محبوبیتی که بین مردم و سطح جهان ایجاد می‌کند در سطح جهان صدور انقلاب و تفکر بسیجی را به همراه دارد و در اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از هر دین، مذهب و مسلک چگونه حضور

می‌یابند و کسانی هم که نمی‌آیند در هر کشور و شهر خود چه کارهایی انجام می‌دهند که این پیام عدالت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا استکبار باشد، ظلم هست و ظلم‌ها با وجود اینکه در داخل و خارج و هر جای دنیا تلخ است، یک میوه شیرین هم دارد که باید شما بچینید و این است که مردم دنیا از استکبار و ظلم و بی‌عدالتی بیزارند و این مقدمه‌ای برای پیروزی عدالت است.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی نیز در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در موضوعات مختلف پرداختند.