نرم‌افزار چند رسانه‌ای سفیران سلامت با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌های درس مدارس در خراسان جنوبی تولید و راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نرم‌افزار چند رسانه‌ای سفیران سلامت توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و با مشارکت یکی از مراقبین سلامت بیرجندی تولید شد و به بهره‌برداری رسید.

محمد علی واقعی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از این نرم‌افزار افزود: با بهره‌گیری از حواس پنج‌گانه دانش‌آموزان و تنوع در استفاده از رسانه‌های متنوع تصویری، گفتاری، شنیداری و قابل لمس می‌توان به پایداری و تأثیرگذاری جریان یادگیری در دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی رسید.

وی بر ضرورت تقویت مهارت برخورد صحیح دانش‌آموزان با محیط زیست تاکید کرد و گفت: آموزش مهارت‌های خودمراقبتی به دانش‌آموزان زمینه‌ساز واکسینه شدن آنان در برابر بیماری‌ها، سوانح و حوادثی است که در طول جریان زندگی در کمین افراد نشسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش‌آموزان دختر و پسر استان به عنوان سفیران و مربیان موثر در تعاملات اجتماعی جامعه یاد کرد و گفت: با تولید این نرم‌افزار چند رسانه‌ای بیش از ۳۰ میلیون تومان در هزینه‌کرد منابع صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پرچمدار تمدن نوین اسلامی هستند عنوان کرد: آموزش‌های خودمراقبتی و حضور موثر دانش‌آموزان دختر و پسر و جامعه فرهنگیان استان در جبهه سلامت، زمینه‌ساز کاهش شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.

واقعی ارتقای مهارت خودمراقبتی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با راهنماهای خودمراقبتی را مهمترین اهداف تولید این نرم‌افزار چند رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: خودمراقبتی به معنای فرایند حفظ سلامتی از طریق رفتارهای سالم، توجه و مدیریت ناخوشی و بیماری‌ها است که می‌تواند تحت تاثیر دانش، نگرش، مهارت‌ها، موانع و تسهیل کننده‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان نیز در تلاش است با استفاده از فناوری‌های نوین، از همه توان خود در جهت منافع نظام آموزشی بهره بگیرد و محتوای آموزشی الکترونیکی میزان یادگیری فراگیر را بالا می‌برد و تجربه مفید و لذت‌بخشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

وی افزود: خودمراقبتی، تبلور خواستن و توانستن برای انتخاب سرنوشتی سالم است و به سه دسته خودمراقبتی فردی، خودمراقبتی سازمانی و خودمراقبتی اجتماعی تقسیم می‌شود.

جامعه هدف نرم‌افزار چند رسانه‌ای سفیران سلامت، دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم ابتدایی هستند.