هردار بیرجند گفت:میدان معروف به فرودگاه بیرجند و بزرگراه بیرجند به سمت قاین بر اساس مصوبه شورای شهر بیرجند به نام سردار سلیمانی نامگذاری می‌شود.

محمد علی جاوید روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: تابلوی نام‌گذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زودی نصب می‌شود و عملیات بهسازی مسیر و نصب المان تامین اعتبار شده که در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های شهرداری بیرجند در ایام دهه فجر افزود: اولین پروژه دهه فجر شهر بیرجند احداث المان شهدای گمنام در محل پارک پروفسور معتمدنژاد بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد.

شهردار بیرجند کلنگ زنی ۲ پروژه دیگر از جمله پارک انقلاب و الهیه را از دیگر برنامه‌های پیش رو در دهه فجر ذکر کرد و گفت: پارک الهیه با مساحت ۲ هکتار و با اعتبار حدود یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی و دولتی در یکی از مناطق کم برخوردار شهر ساخته می‌شود که امیدواریم در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه پارک انقلاب در این محله که یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر است، اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان مبنی بر نبود فضای سبز، فضاهای تفرجگاهی و غیره در این محله پیگیر زمین‌های دولتی از ادارات مختلف بودیم که انجام نشد و زمینی که متعلق به شهرداری بود برای خدمت رسانی به شهروندان درخواست تغییر کاربری آن به فضای سبز به کمیسیون ماده ۵ داده شد.

جاوید یادآور شد: امسال ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای این پارک در نظر گرفته شده که سال آینده تامین اعتبار و ظرف مدت پنج تا ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل ضلع شرقی پارک نشاط نیز گفت: گرچه برنامه‌ریزی‌ها بر این بود که فاز اول پارک خطی نشاط از میدان دانشگاه آزاد تا میدان سفیر امید در دهه فجر جاری امسال افتتاح شود و تمام آنچه لازم بود برای این پروژه انجام شده اما با توجه به درخواست هیات اسکیت استان مبنی بر ایجاد زمین تخصصی برای این ورزش، احداث پیست استاندارد اسکیت از محل اعتبارات شهرداری در برنامه قرار گرفته است که پس از اتمام عملیات اجرایی این پیست در قسمتی از پارک نشاط شاهد بهره‌برداری کامل پروژه خواهیم بود.

شهردار بیرجند مبلغ اعتبار این پروژه را در سال جاری پنج میلیارد تومان عنوان کرد که از محل منابع داخلی تامین می‌شود و افزود: پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف شهرداری اجرا شده که از این میان می‌توان به اجرای پروژه سالن همایش، مجموعه فرهنگسرای شهرداری و ساختمان درشکه خان با کاربری موزه شهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های زیادی را در سطح شهر تعریف کرده‌ایم سال ۹۹ سال جمع بندی و تکمیل پروژه‌ها خواهد بود.

جاوید گفت: در حوزه خدمات شهری مهم‌ترین اقدام زیرساختی، ساماندهی جایگاه پسماند شهرداری است که به مجموعه بسیار منظمی تبدیل شده و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی افزود: آخرین اقدام این پروژه نصب دستگاه‌های پردازش در سوله است که تا سال آینده انجام می‌شود.

شهردار بیرجند ادامه داد: در حوزه ساماندهی بازارچه‌ها نیز بازار بلوار مسافر احداث شده و در حوزه سیما و منظر شهری، پارک‌های محله‌ای شامل پارک ۹ دی، آیت الله بهجت، بهسازی پارک جنگلی و اصلاح سیستم آبیاری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قیر به اندازه کافی از محل منابع داخلی شهرداری خریداری شده است بیان کرد: برای آسفالت معابری که زیرساخت آن فراهم و هزینه‌های مصوب نیز پرداخت شده پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی اعلام آمادگی داریم.

جاوید همچنین به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های شهرسازی و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: دوشنبه‌های هر هفته برنامه ملاقات مردمی در بحث پاسخگویی به ارباب رجوع برگزار می‌شود که روز گذشته شصتمین دیدار برگزار و جمعه هفته جاری نیز در نماز جمعه با عنوان میز خدمت پاسخگوی شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح ترافیکی بیرجند به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اولویت‌دار تصویب و اجرایی می‌شود، گفت: خرید گل و گیاه برای زیباسازی بصری شهر بیرجند در ایام نوروز نیز انجام شده است.

جاوید ضمن انتقاد از زمین واگذار شده به شهرداری بیرجند برای ساخت آرامگاه جدید گفت: این زمین در حوالی جاده شوشود چند سال قبل به شهرداری واگذار شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که مناسب ساخت آرامگاه نیست.