#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 ۳۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استان در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

 آیین افتتاح این طرح‌های بزرگراهی در هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و شماری دیگر از مسوولان در شهر مرزی درح برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: از مجموع ۹۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه که امروز در سطح کشور به بهره‌برداری رسید ۳۰ کیلومتر معادل ۳۱ درصد پروژه‌های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر سال جاری در بخش باندهای دوم و بزرگراه متعلق به این استان است.

وحید داعی افزود: در مجموع ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این ۳۰ کیلومتر هزینه شده که این میزان شامل ۱۰ کیلومتر در محور سربیشه – درح – ماهیرود، ۱۴ کیلومتر در محور طبس – یزد و ۶ کیلومتر در محور بیرجند – زاهدان است.

وی گفت: محور سربیشه – درح – ماهیرود به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است که ۱۰ کیلومتر آن سال گذشته و ۱۰ کیلومتر امسال دوبانده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۰۴ کیلومتر این محور با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست و تلاش می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال ۱۲ کیلومتر دیگر دوبانده شود و زیر بار ترافیک برود.

وی مجموع پروژه‌های احداث باند دوم در راه‌های استان خراسان جنوبی را ۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۵۱ کیلومتر دوبانده شده و از این میزان ۱۳۷ کیلومتر در سال گذشته انجام شده است.

داعی با بیان اینکه ۵۴۵ کیلومتر باند دوم با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد در دست اجراست گفت: اجرای این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و دوبانده شدن ۵۶ کیلومتر هم در دست مطالعه است.

از مجموع ۱۰ کریدور اصلی کشور، ۲ کریدور در استان خراسان جنوبی واقع شده که یکی از آنها کریدور شمال – جنوب است و به طول هزار و ۵۷۰ کیلومتر، چابهار را به سرخس متصل می‌کند و ۴۱۴ کیلومتر آن در خراسان‌ جنوبی قرار دارد.

تکمیل پروژه‌های راهسازی و تامین منابع مالی آنها از مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است.