نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: باید دقت بیشتری در مورد اشتباهات پزشکی انجام شود که یک فرد هم جانباخته و هم مالباخته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی”  در دیدار “عباس مسجدی آرانی” رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در ذهن‌ها طوری است که مساله اشتباهات پزشکی کم گرفته می‌شود و بسیاری از جاها نه به صورت مستند اما در ذهن این است که اشتباهات در پرونده‌ها به سود پزشک ختم می‌شود که باید در این موضوع دقت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: مواردی از سقط جنین گاهی در همین گزارشات به صورت معمولی داده می‌شود که آمار سقط جنین برای مثال نسبت به تلفات کرونا در این روزها پنج برابر بیشتر است؛ از نظر فقه ما جنین یک انسان و از طرفی حق بزرگ جامعه است که کم‌توجهی به این مسئله، سهل‌انگاری محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حالی روزی آمار هزار سقط جنین داده می‌شود که نگرانی اهل فن و مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فرزندآوری و نسل جدید به گونه‌ای است اگر کشور به مرحله پیری برسد، راه علاج ندارد.

وی افزود: الان هم به عنوان یک پنجره نجات، آخرین فرصت را برای فرزندآوری داریم و در این شرایط بی‌حساب و کتاب نسل از بین می‌رود و پیش چشم ما ساقط می‌شود و از دست ما کاری ساخته نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اعم از اینکه می‌گویند برخی موارد قانونی است و برخی هم قانونی نیست و به وسیله عناصر پزشکی در همین مجموعه انجام می‌شود همچنین گزارشاتی از مردم داریم و به ذهن می‌رسد که سازمان یافته است، در این موضوع افرادی تسلیم و افرادی در برابر سقط جنین مقاومت می‌کنند و بعدها که بچه‌ها متولد می‌شوند، سالم هستند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی برای از بین بردن ما از طرق مختلف از جمله ترور و سقط جنین تلاش می‌کند که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در تمام هستی جنبه زیبای خلقت، موضوع عدل است و منحوس‌ترین چهره در هر قالبی ظلم است گفت: توجه خاص شما به موضوع عدالت، زیبا و قابل تقدیر است و نه تنها هر مسوولی بلکه هر انسانی باید در اعمال روزانه خود به اجرای عدالت توجه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در رده‌های مسوولیتی خیر و شر آن فراگیر به جامعه می‌رسد و جایگاه پزشکی قانونی و موارد مختلف که برعهده شما قرار دارد بسیار مهم است و مبادا مواردی که افرادی در زیر و بم روزگار هم از حوادث و هم در نوع قضاوت دچار آسیب شوند.