نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ما در استان مشکل صف نان داریم که باید نظارت و مسائل پیگیری شود.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا گزارش رسید در مساله آرد و نان که دولت وارد شد و کار بسیار خوبی شکل گرفت اما دنباله آن گرفته نشد.

وی گفت: در دولت مردمی هزاران نانوایی کشف شد که وجود خارجی نداشتند به طوری که مجموعه آنها با تغذیه ۲۵ میلیون جمعیت برابر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: با وجود این همه تبلیغات و فشارهای کشورهای بیگانه اما مردم پای این نظام هستند لذا باید ما مسوولان همه توان خود را برای حل مشکلات مردم و تامین همه‌جانبه امنیت به‌کار گیریم.

وی اظهار داشت: آنچه باید در جنبه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین شود، جایگاه قانون است؛ ممکن است برخی عوام و حتی خواص به جایگاه قانون نداشته باشند در عین حالی که غرق در نعمت‌های قانون هستیم برای ما تعجب باشد که چه اندازه از مزایای قانون برخوردار هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همه سخت‌افزار و نرم‌افزار هستی طبق قانون است در انسان نیز با توجه به سیر تکاملی خود که از نقص به سوی کمال برود باید قانون داشته باشد و طبق قانون حرکت کند.

وی بیان کرد: دشمن‌ترین دشمن برای جامعه بشری قانون‌شکن‌ها هستند و منظور همه قانون‌هایی است که در جهت کمال انسان وجود دارد.

امام جمعه بیرجند افزود: اجتماعی زندگی کردن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که براساس قوانین رشد پیدا می‌کند و به عنوان یک شهروند در جامعه تعداد زیادی انسان به کار گرفته شده تا ملزومات زندگی فراهم شود و تجهیزات و تشکیلات خدمتگزاران قانون هستند.

وی عنوان کرد: هر لحظه انسان در پناه چند میلیارد نعمتی قرار دارد، ممکن است برخی افراد بگویند که قانون را قبول ندارند یعنی این بی‌خردی و مکر و حیله دشمن را بپذیرند، به مردم و کشورشان خیانت کنند، چنین فردی اگر به خود نگاه کند حالش از خودش به هم می‌خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قانون‌شکنی باعث نابودی خود و جامعه می‌شود گفت: نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز باعث نابودی می‌شود؛ در مستندی که چندی قبل پخش می‌شد عبارتی داشت برای اروپایی‌ها که می‌گفت «ما در هر کشوری که بخواهیم تسلط پیدا کنیم به دو قشر اقلیت خائن و اکثریت احمق نیاز داریم» حال این افراد مدعی دموکراسی هستند!

وی ادامه داد: با همه تسامح، آیا واقعا این گونه است که غرب طرفدار دموکراسی است، در ایران چند نفر هستند که بی‌قانونی کرده و اغتشاش ایجاد می‌کنند؟ اما این جمعیت‌های میلیونی از مردم را نمی‌بینند که در مراسم مختلف به خیابان‌ها می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید از قانون حمایت شود تا قانون از مردم حمایت کند، بیش از همه در خانه ملت باید تلنگرهایی داده شود که درخصوص جایگاه قانون در کشور همه مردم مطلع شوند.

وی افزود: دشمن نیز وقتی ورود پیدا می‌کند به این معنا نیست که تنها یک قانون را بشکنند، یک مساله حل شود موارد بعدی خواهد آمد چراکه آنها فکر تسلط بر کشورها را دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به انواع و اقسام مسائل در جهت دفاع از جایگاه خودش درخصوص تبیین قانون و هم از جهت نظارت‌ها توجه داشته باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور