معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آب مهمترین موضوع زیرساختی و توسعه‌ای خراسان جنوبی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم کار آبرسانی به روستاهای استان به پایان برسد.

، «علیرضا عباس‌زاده» در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان سربیشه افزود: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، با اولویت آب آشامیدنی در استان به کار گرفته و طرح‌های زیادی در این زمینه در حال انجام است.

وی بیان کرد: اکنون حدود ۴۰۰ روستای مرزی و عشایری خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند و بیش از ۱۰۰ روستا در قالب جهاد آبرسانی در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی به روستاهای استان به پایان برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه خراسان جنوبی با خشکسالی ۲ دهه‌ای مواجه شده که به حالت مزمن و شدید رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های متعدد دولت سیزدهم برای آبرسانی به خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف در دستور کار است که در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

بنابر آخرین آمار رسمی، سه هزار و ۵۵۶ آبادی و روستا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد هزار و ۷۷۶ آبادی با جمعیت ۳۰۹ هزار نفر دارای سکنه هستند و ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام دارد و به مناسبت این هفته، بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح با اعتبار بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی آغاز شد.