#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از امهال حق بیمه اسفندماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ سهم کارفرما (۲۰ درصد) مجتمع‌های فرهنگی و هنری که فعالیتشان از موضوع کرونا متاثر شده است، خبر داد.

سید علی زمزم اظهار کرد: طبق بخشنامه اداره کل تامین اجتماعی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماه‌های مذکور با رعایت ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی و در مهلت مقرر قانونی (بدون حق بیمه متعلقه سهم کارفرما) به شعب تامین اجتماعی اقدام کرده و مکلف به پرداخت حق بیمه سهم کارفرما (۲۰ درصد) هستند.

وی با بیان اینکه مبنای دریافت لیست حقوق و مزد کارکنان ماه‌های اشاره شده، بر اساس لیست‌های ارسالی دی ماه ۹۸ خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به امهال داده شده به این کارگاه‌ها و بعد از اتمام دوره یاد شده، کارفرمایان باید حداکثر تا پایان تیرماه ۹۹ نسبت به تعیین تکلیف حق بیمه معوق شده سهم کارفرما بابت اسفندماه ۹۸ و فروردین لغایت اردیبهشت ماه ۹۹ اقدام کرده و در این خصوص واحدها می‌توانند نسبت به تقسیط آن برای حداکثر تا پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد) ماه‌های اشاره شده در خصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و هنری، درصورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (۳۹ ) قانون تامین اجتماعی، مشمول تاخیر جرایم پرداخت نخواهند بود.

زمزم از تسهیلات و امتیازات اداره کل امور مالیاتی برای مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای استان با توجه به مصادف بودن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم ( فصل زمستان)سال ۹۸ با تعطیلات نوروزی و شیوع بیماری کرونا خبر داد.

وی با بیان اینکه با توجه به درخواست‌های مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده و به منظور فراهم کردن زمینه اجرای تکلیف قانونی برای آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات امتیازاتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم ( فصل زمستان) سال ۹۸ را تا پایان روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه تسلیم کنند، امکان برخورداری ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده در صورت درخواست کتبی برای آنان فراهم می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های مشمول بهره مندی از این تسهیلات و امتیازات، شامل؛       سالن‌های سینما، مراکز خدمات پشتیبان فنی سینمایی (لابراتورها و استودیوهای صدا، تدوین، دوبله، تجهیز ابزاری، انیمیشن، جلوه‌های ویژه بصری)، موسسات سینمایی (تهیه و تولید، توزیع و پخش، ویدئو رسانه، عرضه بین‌المللی فیلم، تحقیق و پژوهش و نگارش فیلمنامه)،       مراکز عرضه نمایش درخواست (VOD)، آموزشگاه‌های آزاد سینماییو       تهیه‌کنندگان حقیقی و حقوقی می‌شوند.

زمزم یادآور شد: برای گروه‌های اقتصادی، سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود.